برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1395 , دوره  9 , شماره  2 ; از صفحه 239 تا صفحه 256 .
 
عنوان مقاله: 

شناسايي و اولويت بندي عوامل مؤثر بر موفقيت نوآوري باز در شرکت هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
 
چکیده: 
در شرکت هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات، به دليل تغييرات پرشتاب فناوري و چرخة کوتاه عمر فناوري ها، نوآوري اهميت شايان توجهي دارد. هدف از اين پژوهش شناسايي و اولويت بندي عوامل مؤثر بر موفقيت نوآوري باز در شرکت هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات است. اين پژوهش از نظر هدف کاربردي است و به صورت کمي و با استفاده از روش دلفي انجام گرفته است. پس از مطالعة متون متعدد، 11 عامل و 57 شاخص متناسب با شرايط اين شرکت ها در کشور شناسايي شد. جامعة آماري/ پانل دلفي شامل 24 نفر از متخصصان فناوري اطلاعات و ارتباطات و نوآوري مي شود که براساس تحصيلات و تجربيات شغلي و به روش نمونه گيري هدفمند انتخاب شدند. جمع آوري داده ها از طريق پيمايش پرسشنامه در قالب طيف پنج گزينه اي ليکرت و تحليل داده ها براساس آزمون ناپارامتري W کندال مطابق با روش دلفي و با استفاده از نرم افزار تحليل آماري SPSS18 انجام گرفت. عوامل و شاخص هاي مؤثر بر موفقيت نوآوري باز در اين شرکت ها اولويت بندي شدند. اين عوامل جست وجو و جذب دانش خارجي، مديريت، چالش ها و رقابت هاي ايده، مشارکت مشتريان، بستر کاري مشارکتي، شبکه سازي و فرهنگ اشتراک دانش، همکاري، انتقال دانش و فناوري به خارج از شرکت، مشارکت کارکنان، ايجاد کسب وکار خطرپذير و برون سپاري بودند. سپس مقدار ضريب تطابق کندال 719/0 به دست آمد که نشان دهندة توافق قوي بين اعضاي پانل و شرط لازم براي خاتمة دورهاي دلفي است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

داوودی، ن.، و اکبری، م.، و پاداش، ح. (1395). شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر موفقیت نوآوری باز در شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT). توسعه کارآفرینی, 9(2 ), 239-256. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=467533



Vancouver : کپی

داوودی نازی، اکبری مرتضی، پاداش حمید. شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر موفقیت نوآوری باز در شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT). توسعه کارآفرینی. 1395 [cited 2022January21];9(2 ):239-256. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=467533



IEEE : کپی

داوودی، ن.، اکبری، م.، پاداش، ح.، 1395. شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر موفقیت نوآوری باز در شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT). توسعه کارآفرینی, [online] 9(2 ), pp.239-256. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=467533.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 134 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی