3 SID.ir | -تحليل سازو کارهاي تحول آفريني آموزشي در نظام آموزش عالي کشاورزي ايران

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

-تحليل سازو کارهاي تحول آفريني آموزشي در نظام آموزش عالي کشاورزي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه ترويج و آموزش، دانشگاه تربيت مدرس
 
چکیده: 
هدف از اين تحقيق تحليل سازوکارهاي تحول آفريني آموزشي در نظام آموزش عالي کشاورزي ايران مي باشد. به منظور شناسائي سازوکارهاي تاثير گذار در تحول آفريني آموزشي از روش فراترکيب استفاده شد و 71 سازوکار شناسائي گرديد. براي تحليل داده هاي گرد آوري شده از تکنيک تحليل عاملي استفاده شد. جامعه آماري مورد نظر شامل 358 نفر از اعضاي هيات علمي سه دانشکده کشاورزي تربيت مدرس، شيراز و تهران مي باشد که از اين ميان 185 نفر به روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي به عنوان نمونه آماري انتخاب شدند و در نهايت 166 پرسشنامه جمع آوري و مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. داده ها با استفاده از پرسشنامه به عنوان ابزار تحقيق جمع آوري گرديد که روايي ظاهر و محتواي آن توسط جمعي از استادان پرديس کشاورزي دانشگاه تهران و تربيت مدرس و مؤسسه پژوهش و برنامه ريزي آموزش عالي بررسي و روائي آن 91/0 بدست آمد. نتايج تجزيه و تحليل سازوکارها منجر به شناسائي 6 عامل اثرگذار در امر تحول آفريني آموزشي در نظام آموزش عالي کشاورزي ايران گرديد. عامل ها به ترتيب عبارتند از رهبري، صلاحيت هاي آموزشي، يادگيري، کيفيت در آموزش عالي، آموزش و تدريس، و زمينه ها و راهبردها. اين عامل ها توانايي تبيين حدودا 52 درصد از واريانس مجموع سازو کارهاي تحول آفريني آموزشي را دارا مي باشند.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 23
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی