مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 
بررسي جو يادگيري اثر بخش براساس مؤلفه هاي مديريت کلاس درس
 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اروميه، اروميه، ايران
 
چکیده: 
هدف از اين مقاله بررسي جو يادگيري اثر بخشي براساس مؤلفه هاي مديريت کلاس درس در شهرستان تکاب مي باشد. روش پژوهش از نوع توصيفي-پيمايشي بوده و جامعه آماري پژوهش 766 نفر از کليه معلمان مقطع متوسطه (اعم از زن و مرد) شاغل در آموزش و پرورش مي باشد که براساس جدول کوکران 256 نفر به روش نمونه گيري تصادفي به عنوان نمونه آماري انتخاب شدند. جهت گردآوري داده ها از پرسشنامه، فيش نامه و. . . استفاده شده و تحليل داده ها در دو سطح آمار توصيفي و استنباطي از تجزيه و تحليل داده ها با نرم افزار SPSS انجام گرفته است. نتايج پژوهش نشان مي دهد که رابطه مثبت و معنا داري بين متغير هاي مستقل (طراحي و سازماندهي، رهبري، نظارت و ارزشيابي کلاس درس) و متغير وابسته جو يادگيري وجود دارد و هم چنين نگاهي به ضرايب رگرسيون حکايت از آن دارد که رهبري(β =0/46)، نظارت و کنترل (β =0/57)و ارزشيابي کلاس درس با (β =0/38) مي توانند جو يادگيري اثربخش را به صورت مثبت و معني داري پيش بيني کنند.
 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 33
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی