برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

راهکارهايي جهت پرورش ادراک موسيقايي دانش آموزان پايه ابتدايي (مطالعه موردي: بازي و سرگرمي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت مدرس
 
چکیده: 
اهميّت آموزش موسيقي در مدارس و اثربخشي آن بر آموزش و پرورش دانش آموزان، علاوه بر تأکيد سازمان جهاني يونسکو، توسط پژوهشگران بسياري در زمينه هاي گوناگون علم تأييد شده است، به گونه اي که امروزه در بسياري از مدارس جهان، آموزش موسيقي به دانش آموزان در حال اجرا مي باشد. در ايران نيز، با توجّه به بحث هاي اخير مبني بر حضور موسيقي در مدارس و قرارگيري هنر آوايي در کتاب فرهنگ و هنر دوره متوسطه، خلاء آن در پايه ابتدايي، عليرغم حساسيت اين دوره در رشد فکري و اجتماعي کودک و شکل-گيري شخصيّت وي، و محدود شدن آن تنها به گروه سرود، محسوس مي نمايد. ازاين رو، پژوهش حاضر درصدد ارائه راهکارهايي کاربردي در راستاي پرورش ادراک موسيقايي دانش آموزان از طريق بازي و سرگرمي در مدارس ابتدايي است. بدين منظور، از روش توصيفي-تحليلي و منابع کتابخانه اي استفاده شده و در نهايت بازي ها و سرگرمي هاي موسيقايي به دو دسته کلّي بازي هاي باقاعده، با قابليّت آموزش مباني موسيقي، و بازي هاي بي قاعده با قابليّت پرورش ادراک موسيقايي دانش آموزان پايه ابتدايي تقسيم شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • ندارد
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

آخوندی، ز.، و افهمی، ر. (1396). راهکارهایی جهت پرورش ادراک موسیقایی دانش آموزان پایه ابتدایی (مطالعه موردی: بازی و سرگرمی). شباک, 3(2 (پیاپی 21)), 53-62. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=466907



Vancouver : کپی

آخوندی زهرا، افهمی رضا. راهکارهایی جهت پرورش ادراک موسیقایی دانش آموزان پایه ابتدایی (مطالعه موردی: بازی و سرگرمی). شباک. 1396 [cited 2022January17];3(2 (پیاپی 21)):53-62. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=466907



IEEE : کپی

آخوندی، ز.، افهمی، ر.، 1396. راهکارهایی جهت پرورش ادراک موسیقایی دانش آموزان پایه ابتدایی (مطالعه موردی: بازی و سرگرمی). شباک, [online] 3(2 (پیاپی 21)), pp.53-62. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=466907.



 

 
بازدید یکساله 103 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی