مشخصات مقاله عنوان نشریه: تصوير سلامت اطلاعات شماره: 1397 , دوره 9 , شماره 4 ; از صفحه 273 تا صفحه 281 . عنوان مقاله: آموزش الکترونيک از ديدگاه اساتيد غيرباليني دانشگاه علوم پزشکي تبريز: نگرش و چالش ها نویسندگان: مفتيان نازيلا, محمدزاده مريم, رضايي هاچه سو پيمان* آدرس: * گروه فناوری اطلاعات سلامت، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران چکیده: زمينه و اهداف کاربرد آموزش الکترونيکي در آموزش پزشکي، به عنوان يکي از مسائل کليدي توسعه فناوري اطلاعات در شرايط فعلي و به عنوان يک چالش در آينده مطرح است. هدف از اين پژوهش، بررسي نگرش دو گروه از اساتيدي که از آموزش الکترونيک استفاده کرده اند و اساتيدي که تجربه استفاده از آموزش الکترونيک را ندارند، به همراه بررسي چالش هاي به کارگيري آموزش الکترونيک از ديدگاه اساتيد مي باشد. مواد و روش ها در مطالعه مقطعي که در سال 1396 در دانشگاه علوم پزشکي تبريز انجام گرفت، 86 نفر از اساتيد با روش نمونه گيري طبقه-بندي وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوري داده ها پرسش نامه محقق ساخته در سه بخش، شامل اطلاعات جمعيت شناختي، نگرش و چالش ها بود. پس از تاييد روايي با نظر متخصصين، پايايي با آزمون آلفاي کرونباخ برابر 0. 76 برآورد شد. نتايج با استفاده از از نرم افزار SPSS 16 و روش هاي آمار توصيفي و آمار تحليلي مورد تحليل قرار گرفت. يافته ها اساتيدي که سابقه استفاده از آموزش الکترونيک داشتند، در مورد استفاده از آموزش الکترونيک 69. 5 درصد داراي نگرش مثبت و 16. 9 درصد داراي نگرش منفي بودند. همچنين، بين نگرش اساتيدي که از آموزش الکترونيکي استفاده کرده بودند و رتبه علمي آنها، رابطه معناداري وجود داشت و در اساتيدي که سابقه استفاده از آموزش الکترونيک نداشتند، ارتباط معنادار بين نگرش با سن و سابقه تدريس آنها به دست آمد. نتيجه گيري با شناسايي اثرات مثبت آموزش الکترونيک مانند کمک به يادگيري، شايد بتوان به نتايج مطلوب تري در ارتقاي سطح نگرشي اساتيد دانشگاه علوم پزشکي تبريز و ساير دانشگاه هاي داراي وضعيت مشابه دست يافت. کلید واژه: نگرشاعضاي هيئت علميآموزش از راه دورروش آموزشآموزش الکترونيک موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: بررسي نگرش دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي يزد نسبت به بکارگيري آموزش الکترونيکي در تدريس بيوشيمي بالينيروش هاي گوناگون آموزش مجازي علوم پزشکي استفاده شده در ايران و بررسي اثربخشي آنان، مطالعه مروري تعيين و مقايسه تاثير دو شيوه آموزش الکترونيک و سخنراني بر ميزان آگاهي کارکنان اداري بخش هاي باليني بيمارستان هاي منتخب دانشگاه علوم پزشکي تهران در زمينه کنترل عفونت هاي بيمارستانيمقايسه تاثير دو روش آموزش الکترونيک و سنتي بر اصل اول آموزش در دانشجويان پرستاري دانشگاه علوم پزشکي گيلانآشنايي با آموزش الكترونيكي به عنوان فناوري جديد آموزشي و ادغام آن در برنامه هاي آموزش پزشكي مقالات همایشی مرتبط: ارزیابی بکارگیری سامانه آزمون الکترونیک از دیدگاه دانشجویان، اساتید و کارکنان آموزش در دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1392تدوین محتوا در آموزش و یادگیری الکترونیکنقش دانشگاه های الکترونیک در توسعه پایدار آموزش پزشکی؛ یک مطالعه کتابخانه ایبررسی دانش و نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نسبت به آموزش الکترونیکیآموزش الکترونیک در نظام تربیت معلم ایران ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 120 آخرین های بلاگ معرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متن ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی