5 SID.ir | بررسي تحليلي - تطبيقي الگوها و مدل هاي سنجش و اندازه گيري اعتبار مشتريان

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي تحليلي - تطبيقي الگوها و مدل هاي سنجش و اندازه گيري اعتبار مشتريان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

اين مقاله به مطالعه، بررسي تحليلي- تطبيقي الگوها و مدل هاي سنجش اعتبار مشتريان مي پردازد. گرچه روش ها و مدل هاي متعددي نظير روش‌هاي قضاوتي، مدل هاي رگرسيون منطقي، مدل هاي تجزيه و تحليل تشخيص و شبكه هاي عصبي جهت سنجش و ارزيابي اعتبار مشتريان ارائه گرديده، ولي تاكنون نقد و بررسي تحليلي- تطبيقي در خصوص ويژگي‌ها، مزايا و معايب، كاربردها و ميزان موفقيت اين گوه اگلوها در عمل ارائه نشده است. هدف اصلي اين مقاله، ارائه تحليلي- تطبيقي است به نحوي كه طراحي منسجم و منطقي فرايند سنجش و اندازه گيري اعتبار مشتريان، تدوين شاخص هاي سنجش و اندازه گيري اعتبار و همچنين نقد و بررسي الگوها ومدلهاي مختلف سنجش و اندازه گيري اعتبار مشتريان را براي اعتبار دهندگان به آساني ميسر نمايد. نتيجه بررسي الگوهاي مختلف، بيانگر نتايجي متضاد از حيث برتري در كاربرد الگوها بوده و مقايسات تحليلي- تطبيقي در اين مقاله كه طي جداولي چهارگانه ارائه شده را مي‌توان راهنمايي موثر جهت انتخاب و به كار گيري بهترين الگوها و مدل ها جهت ارزيابي اعتبار مشتريان در زمان اعطاي اعتبار به آنها به شمار آورد.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 219
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی