3 SID.ir | بهبود سيستم هدايت اتوماتيك قطار با استفاده از بهينه سازي ديناميكي فازي و كنترل چند مرحلهاي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

بهبود سيستم هدايت اتوماتيك قطار با استفاده از بهينه سازي ديناميكي فازي و كنترل چند مرحلهاي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
در اين مقاله روشي جديد بر مبناي كنترل چند مرحلهاي فازي و به كاري گيري تكنيكهاي بهينه سازي هوشمند جهت كنترل حركت قطار و بهبود در سيستم هدايت اتوماتيك آن ارائه مي شود. در اين روش ابتدا تابع انرژي توسط بهينه سازي مقيد (Constratined Optimization) و استفاده از شرايط كان- تاكر (Kuhn-Tucker) با اقتباس از تحقيقات موجود مينيمم شده و نقاط سوئيچينگ تغييرات شگردهاي كنترلي از حالت شتاب گيري به سرعت ثابت، خلاص و ترمزي با ملاحظه مشخصات خط شامل شيب و قوس و مدل عملي قطار به دست مي‌آيند. اين نقاط جواب زير بهينه‌اي از هدايت اتوماتيك قطار را فراهم مي نمايد كه مواجه با مشكلات تحقق عملي است. سپس با استفاده از تكنيك بهينه سازي ديناميكي فازي، مجموعه‌اي ازاهداف كنترلي نظير دقت در تعقيب سرعت و مسافت و ايمني كه توام با نامعيني مي باشد در قسمتي از حركت قطار بهينه ميگردند. حاصل اين بهينه سازي كه به صورت دستورات شتابگيري و حركت خلاص در اختيار محركه‌ها قرار مي‌گيرند، امكان تحقق عملي كنترل را نتيجه خواهد داد. مزيت عمده اين روش آن است كه مدت زمان طي فاصله بين دو ايستگاه به عنوان متغير مستقل در نظر گرفته شده و براساس اين زمان كه خواسته مراكز كنترل ترافيك مي‌باشد منحني و نحوه كنترل بهينه حركت قطار استخراج مي شود. شبيه سازي‌هاي انجام گرفته با روش پيشنهادي، موثر بودن راه حل را نشان مي‌دهد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 165
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی