برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1397 , دوره  5 , شماره  16 ; از صفحه 1 تا صفحه 20 .
 
عنوان مقاله: 

شناسايي شايستگي هاي دستياران آموزشي در فرايند ياددهي-يادگيري الکترونيکي: پژوهشي کيفي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
 
چکیده: 
پژوهش حاضر باهدف شناسايي ابعاد و مؤلفه هاي شايستگي هاي دستياران آموزشي در محيط يادگيري الکترونيکي انجام شده است. روش پژوهش از نظر هدف کاربري و از منظر گردآوري اطلاعات ازنوع کيفي-اکتشافي است. جامعه آماري پژوهش، دستياران متخصص و باتجربه در محيط يادگيري الکترونيکي بوده است. براي نيل به هدف پژوهش ادبيات، مباني نظري و تجربي تحقيق مطالعه شد. هم چنين با استفاده از روش مصاحبه اکتشافي نيمه ساختار يافته با 22 نفر از متخصصين در زمينه ي موضوع، به صورت هدفمند، اطلاعات گردآوري و با استفاده از روش تحليل محتوا مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. بر اساس نتايج پژوهش، مدل شايستگي هاي دستياران در چهار بعد: شايستگي هاي تخصصي-حرفه اي (آموزشي، پژوهشي، دانش موضوعي، مديريت کلاس) شايستگي هاي ميان فردي ارتباطي-اجتماعي (فعاليت تيمي و تعاملي)، شايستگي هاي مرتبط با فناوري اطلاعات و ارتباطات (تفکر فناوري اطلاعات و ارتباطات، دانش فناوري اطلاعات و ارتباطات، مهارت فناوري اطلاعات و ارتباطات) و شايستگي هاي عمومي و فردي (ادراکي، خلاقيت و نوآوري، اخلاق و رفتاري) شناسايي و طراحي شد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 93
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی