برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1395 , دوره  14 , شماره  4 ; از صفحه 1001 تا صفحه 1024 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير ابعاد کيفيت ارتباطات بر وفاداري رفتاري و نگرشي مشتريان شرکت بيمه ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
 
چکیده: 

امروزه شرکت هايي با عملکرد برتر در صنايع مختلف در حال حرکت به سمت حفظ مشتريان و جلب وفاداري آن ها هستند، زيرا دريافته اند جذب يک مشتري جديد بسيار پرهزينه است و براي حفظ جايگاه خود در فضاي به شدت رقابتي امروزه نيازمند مشتريان وفادار مي باشند، پس شناسايي عوامل اثرگذار بر وفاداري مشتريان بسيار مهم است. از اين رو، پژوهش حاضر تاثير ابعاد کيفيت ارتباطات (اعتماد، رضايت و تعهد) بر وفاداري رفتاري و وفاداري نگرشي را بررسي مي کند. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردي و از نظر نحوه گردآوري داده ها توصيفي - همبستگي و مبتني بر مدل يابي معادلات ساختاري است. جامعه آماري اين پژوهش شامل همه مشتريان نمايندگي هاي شرکت بيمه ايران در شهر تهران است و 106 نفر به عنوان نمونه مورد بررسي به روش تصادفي انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها 150 پرسشنامه توزيع شد. اطلاعات جمع آوري شده با نرم افزارهاي SPSS22 و Lisrel8.8 تجزيه و تحليل شد. ضريب پايايي پرسشنامه 0.938 به دست آمد و روايي پرسشنامه نيز از طريق تحليل عاملي بررسي شد. نتايج نشان داد رضايت و تعهد بر وفاداري نگرشي و وفاداري رفتاري تاثير مثبت و معناداري مي گذارد. همچنين، نتايج نشان داد اعتماد بر وفاداري رفتاري تاثير مثبت و معناداري دارد ولي بر وفاداري نگرشي تاثير معناداري نمي گذارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نجات، س.، و صحت، س.، و خمویی، ف. (1395). بررسی تاثیر ابعاد کیفیت ارتباطات بر وفاداری رفتاری و نگرشی مشتریان شرکت بیمه ایران. مدیریت فرهنگ سازمانی, 14(4 ), 1001-1024. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=357002



Vancouver : کپی

نجات سهیل، صحت سعید، خمویی فرشید. بررسی تاثیر ابعاد کیفیت ارتباطات بر وفاداری رفتاری و نگرشی مشتریان شرکت بیمه ایران. مدیریت فرهنگ سازمانی. 1395 [cited 2021October18];14(4 ):1001-1024. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=357002



IEEE : کپی

نجات، س.، صحت، س.، خمویی، ف.، 1395. بررسی تاثیر ابعاد کیفیت ارتباطات بر وفاداری رفتاری و نگرشی مشتریان شرکت بیمه ایران. مدیریت فرهنگ سازمانی, [online] 14(4 ), pp.1001-1024. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=357002.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1551 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی