4 SID.ir | شناسايي کارکردهاي واسطه هاي نوآوري باز با روش گروه کانوني

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

شناسايي کارکردهاي واسطه هاي نوآوري باز با روش گروه کانوني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

بر اساس نظريه نوآوري باز سازمان ها به منظور نوآوري و رقابت در بازار بهتر است درهاي خود را بازکرده و با محيط خود به تعامل بپردازند.طبق اين اصل سازمان ها نيازي نيست تمامي فعاليت هاي مرتبط با تحقيق و توسعه محصولات يا فناوري هاي موردنياز خود را در داخل سازمان انجام دهند، بلکه مي توانند با محيط پيرامون خود در اين خصوص همکاري کنند. اما رصد محيط و شناسايي تمامي فناوري هاي موردنياز سازمان و حتي شناسايي مشترياني جهت فروش فناوري هاي داخلي سازمان کاري بسيار سخت بوده و کمتر سازماني توانايي انجام تمامي اين فرايندها را به تنهايي دارد. درنتيجه نيازمند پل ارتباطي به نام واسطه ها هستند که سازمان ها را با محيط پيوند دهند. در اين مقاله قصد داريم به بررسي خاستگاه واسطه ها از دو بعد نوآوري باز و بازارها و همچنين به تحليل و دسته بندي کارکردهاي واسطه ها در فرايند مديريت فناوري و نوآوري بپردازيم. همچنين در انتها با روش گروه کانوني و طريق نظرات خبرگان کارکرد کليدي جهت فعاليت واسطه ها استخراج گرديد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 260
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی