4 SID.ir | معرفي بورس محصولات كشاورزي در ايران

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

معرفي بورس محصولات كشاورزي در ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه اقتصاد كشاورزي، دانشگاه تربيت مدرس
 
چکیده: 

با توجه به قانون سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران تشكيل بورس كالاي كشاورزي مورد تصويب قرار گرفت. براي تحقق اين موضوع وزارت جهاد كشاورزي با همكاري سازمان بورس اوراق بهادار تهران و بانك كشاورزي اقدام به راه اندازي بورس كالاي كشاورزي كردند. در اين مقاله سعي شده است كه در ابتدا به مشكلات بازار محصولات كشاورزي در ايران اشاره و در ادامه به معرفي بورس محصولات كشاورزي و شرايط لازم براي موفقيت آن پرداخته شود. به طور كلي، در بورسهاي كالاي كشاورزي دنيا معاملات نقدي، آتي و اختيار معامله وجود دارد. مهمترين اثرات راه اندازي بورس كالاي كشاورزي در ايران شامل ايجاد شرايط رقابتي در بازار محصولات كشاورزي، كمك به استانداردسازي محصولات، توسعه عمليات بازاريابي، شفاف سازي اطلاعات، انتقال ريسك قيمت، تضمين معاملات توسط ابزارهاي مشتقه و نهايتا توسعه بازارياب محصولات كشاورزي مي شود.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 607
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی