برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير يادگيري معکوس بر توسعه حرفه اي نومعلمان زبان انگليسي: ميزان مشغول بودن و نگرش آن ها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

يادگيري معکوس رويکرد نسبتا جديدي در تدريس است. در اين رويکرد، براي ارتقاء يادگيري فعال و افزايش ميزان مشغوليت، جايگاه سخنراني معلم در کلاس و تکليف منزل با هم جابه جا مي شود؛ به عبارت ديگر، سخنراني و تدريس معلم به منزل و تکليف و فعاليت به کلاس انتقال مي يابد. اين مطالعه به بررسي تاثير روش معکوس در آموزش نومعلمان زبان انگليسي پرداخته است؛ روش معکوس تا چه ميزان بر مشغوليت و نگرش نومعلمان در توسعه حرفه اي آنها اثرگذار است. به اين منظور تعداد 150 معلم زن که زبان انگليسي تدريس مي کردند، از موسسه هاي مختلف و مدارس غيرانتفاعي شهر تهران به روش هدفمند انتخاب شدند. معلم ها به طور تصادفي در دو گروه آزمايش و کنترل قرار داده شدند. دوره «مديريت کلاس» به مدت شش هفته برگزار شد. براي جمع آوري داده از پرسشنامه استفاده شد. نتايج به دست آمده نشان داد که ميزان مشغوليت معلم ها در کلاس معکوس در مقايسه با کلاس سخنراني محور يا کلاس سنتي بيشتر بود و نگرش معلم ها به مدل توسعه حرفه اي معکوس مثبت بود. اين مطالعه مي تواند به عنوان مدلي نوين در توسعه حرفه اي معلمان موثر باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

علوی، س.، و کیوان پناه، ش.، و فضلعلی، ف. (1396). تاثیر یادگیری معکوس بر توسعه حرفه ای نومعلمان زبان انگلیسی: میزان مشغول بودن و نگرش آن ها. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی), 7(2 ), 471-496. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=323197



Vancouver : کپی

علوی سیدمحمد، کیوان پناه شیوا، فضلعلی فاطمه. تاثیر یادگیری معکوس بر توسعه حرفه ای نومعلمان زبان انگلیسی: میزان مشغول بودن و نگرش آن ها. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی). 1396 [cited 2021September18];7(2 ):471-496. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=323197



IEEE : کپی

علوی، س.، کیوان پناه، ش.، فضلعلی، ف.، 1396. تاثیر یادگیری معکوس بر توسعه حرفه ای نومعلمان زبان انگلیسی: میزان مشغول بودن و نگرش آن ها. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی), [online] 7(2 ), pp.471-496. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=323197.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 310 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی