برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تبيين ارکان الگوي بازاريابي اسلامي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت، دانشگاه پیام نور، استان البرز، واحد نظرآباد
 
چکیده: 

اسلام داراي ديدگاهي جامع درباره نحوه سامان دادن فردي و جمعي نظام هاي اجتماعي، اقتصادي و سياسي بر اساس مباني معرفت شناختي، هستي شناسي و انسان شناختي است. اين مطالعه با هدف شناسايي مباني، اصول و ابزارهاي بازاريابي بر اساس مباني اسلامي و ارائه الگويي مفهومي در اين زمينه انجام شده است. در اين تحقيق که يک پژوهش بنيادي است، به منظور بررسي ارکان بازاريابي اسلامي از رويکرد تحقيق کيفي و روش تحليل مضمون استفاده شده است. براي گردآوري داده ها و شناسايي مضامين مرتبط با بازاريابي اسلامي، با بررسي و مطالعه قرآن کريم و 5 کتب فقهي ديگر (الحيات)، مباني فلسفي و اعتقادي، اصول و ابزارهاي مرتبط با بازاريابي اسلامي استخراج و کدگذاري گرديده و فراواني آن ها شمارش شده اند.
به منظور تدوين الگوي بازاريابي اسلامي از نرم افزار تحقيق کيفي
MAXQDA براي انجام تحليل مضمون استفاده شده است. بر اساس مضامين استخراج شده الگوي بازاريابي اسلامي شامل 3 رکن اصلي مباني، مشتمل بر مباني اعتقادي و ارزشي، اصول و ابزار (شامل چهار رکن فرعي توليد، فروش، قيمت و توزيع)، 58 مضمون اصلي و 22 مضمون فرعي مي باشد. روابط ميان اين متغيرها نيز در قالب يک الگو ارائه شده است. در پايان ارکان بازاريابي متعارف با بازاريابي اسلامي مقايسه شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عیدی، ف. (1394). تبیین ارکان الگوی بازاریابی اسلامی. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت), 9(1 (پیاپی 17) ), 25-58. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319423



Vancouver : کپی

عیدی فاطمه. تبیین ارکان الگوی بازاریابی اسلامی. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت). 1394 [cited 2021May18];9(1 (پیاپی 17) ):25-58. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319423



IEEE : کپی

عیدی، ف.، 1394. تبیین ارکان الگوی بازاریابی اسلامی. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت), [online] 9(1 (پیاپی 17) ), pp.25-58. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319423.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 221 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی