برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تحليل ارزش درک شده، کيفيت ارتباط و وفاداري مشتري در صنعت بانکداري کشور

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت مدرس
 
چکیده: 

در عصر حاضر سازمان ها علاوه بر جذب مشتري دغدغه حفظ مشتري، ايجاد رابطه مستمر و درنهايت ايجاد وفاداري در مشتريان را دارند. دو مفهوم ارزش درک شده و کيفيت رابطه به عنوان اصلي ترين مفاهيم موثر بر وفاداري مشتريان مطرح هستند. بر اين اساس، تحقيق حاضر با هدف بررسي تاثير ارزش درک شده و کيفيت رابطه بر وفاداري مشتريان و ابعاد آن در صنعت بانکداري صورت گرفته است.
اين پژوهش از نوع مطالعات توصيفي- پيمايشي بوده و براي جمع آوري داده ها نيز از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. تمامي مشتريان بانک سامان در کلان شهر تهران به عنوان جامعه آماري در نظر گرفته شد و نمونه اي 380 نفري از اين مشتريان براي مطالعه استفاده گرديد. جهت تجزيه و تحليل داده ها نيز از روش مدل سازي معادلات ساختاري (
SEM) و تحليل عاملي تاييدي (CFA) استفاده شده است.
يافته هاي تحقيق نشان دادند که ارزش درک شده و کيفيت رابطه به طور کلي تاثير مثبت معني داري بر وفاداري مشتريان دارند. علاوه بر اين مشخص شد که دو متغير ارزش درک شده مشتري و کيفيت رابطه بر ابعاد وفاداري نيز تاثير معني داري دارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رضائی، د.، و کردنائیج، ا.، و مشبکی، ا. (1395). تحلیل ارزش درک شده, کیفیت ارتباط و وفاداری مشتری در صنعت بانکداری کشور. کاوش های مدیریت بازرگانی, 8(15 ), 21-38. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=315199



Vancouver : کپی

رضائی داوود، کردنائیج اسداله، مشبکی اصغر. تحلیل ارزش درک شده, کیفیت ارتباط و وفاداری مشتری در صنعت بانکداری کشور. کاوش های مدیریت بازرگانی. 1395 [cited 2021September25];8(15 ):21-38. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=315199



IEEE : کپی

رضائی، د.، کردنائیج، ا.، مشبکی، ا.، 1395. تحلیل ارزش درک شده, کیفیت ارتباط و وفاداری مشتری در صنعت بانکداری کشور. کاوش های مدیریت بازرگانی, [online] 8(15 ), pp.21-38. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=315199.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 3236 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی