مشخصات مقاله عنوان نشریه: مديريت بهداشت و درمان (نظام سلامت) : تابستان 1396 , دوره 8 , شماره 2 (پياپي 24) ; از صفحه 95 تا صفحه 104 . عنوان مقاله: مقايسه کيفيت خدمات آزمايشگاه باليني برون سپاري شده و برون سپاري نشده در بيمارستان هاي آموزشي اهواز در سال 1395 نویسندگان: ارسطوزاده فاطمه, ترابي پور امين* آدرس: * دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز، اهواز، ايران چکیده: مقدمه: برون سپاري خدمات بيمارستاني يک راهبرد کليدي در راستاي بهبود کيفيت خدمات است. هدف اين مطالعه تعيين کيفيت خدمات آزمايشگاه باليني برون سپاري شده و برون سپاري نشده در بيمارستان هاي آموزشي اهواز است.روش پژوهش: اين پژوهش يک مطالعه مقطعي است. در اين مطالعه، 643 بيمار مراجعه کننده به آزمايشگاه هاي بيمارستان هاي آموزشي شهر اهواز به طور تصادفي انتخاب شدند. ابزار جمع آوري داده ها، پرسشنامه ي سروکوال بود. اين ابزار شامل 22 سوال و 5 بعد کيفيت شامل ابعاد عوامل فيزيکي، قابليت اعتماد، پاسخ گويي، تضمين، همدلي بود.يافته ها: کيفيت کلي خدمات آزمايشگاه هاي برون سپاري شده به طور معني داري بالاتر از آزمايشگاه هاي برون سپاري نشده بود (P=0.001). ميانگين زمان انتظار و زمان نمونه گيري از بيمار در بيمارستان هاي مورد مطالعه به ترتيب 37.29±28.08 و 4.48±1.6 دقيقه بود. ميانگين زمان انتظار در آزمايشگاه باليني برون سپاري شده به طور معني داري کمتر از زمان انتظار در آزمايشگاه برون سپاري نشده بود (P=0.001).نتيجه گيري: نتايج نشان داد که راهبرد برون سپاري همبستگي مثبتي با کيفيت خدمات آزمايشگاهي داشت. هم چنين، در آزمايشگاه هاي برون سپاري شده زمان انتظار براي دريافت خدمات به طور معني داري کمتر از آزمايشگاه هاي برون سپاري نشده بود. كلید واژه: برون سپاري(Q2)بيمارستان(Q2)کيفيت خدمات(Q2)آزمايشگاه باليني(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: سازمان تامین اجتماعیبهره وریاثربخشیشاخص های عملکردیآموزش به بیماربخش مراقبت ویژهبیمارستان هابیمارستان آموزشیادراکاتمشتریخدمتوفاداری مشتری ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: برون سپاري تحقيق و توسعهبرون سپاري خدمات فناوري اطلاعاتارائه يک مدل تصميم گيري چند شاخصه جهت برون سپاري فرآيندهاي کسب و کار با استفاده از تکنيک فرايند تحليل شبکه ايبررسي سطح تمايل به برون سپاري بر اساس ويژگي هاي واحدهاي مختلف بيمارستاني از ديدگاه مديران و کارکنان در بيمارستان هاي منتخب دانشگاه علوم پزشکي شيراز، 1389تدوين الگوي برون سپاري آموزش سازماني مقالات همایشی مرتبط: بررسي نقش استراتژيک برون سپاري در عملکرد سازمانيبرون سپاري، ابزار موفقيت و کارآفرينيبررسي نقش استراتژيک برون سپاري در عملکرد سازمانيکارآفريني و برون سپاري راهبردي با تمرکز بر سرمايه گذاري ريسک پذير در زنجيره ارزشبرون سپاري راهبردي و سرمايه گذاري ريسك پذير در زنجيره ارزش ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 176 آخرین های بلاگ با کد رایگان QR میزان استفاده از ارائه خود را افزایش دهیدمحققان پر استناد ایران در سال 2019موضوعات جدید علمی را استخراج کنیدبا سرویس رایگان موضوعات مرتبط در ساینس دایرکت آشنا شویمبا پابلونز: مقالات علمی خود را به صورت رایگان از وب آو ساینس رصد کنیمچگونه استنادات خود را افزایش دهیم؟ ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی