برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1394 , دوره  4 , شماره  2 ; از صفحه 38 تا صفحه 50 .
 
عنوان مقاله: 

مطالعه نقش آموزش مبتني بر فناوري اطلاعات و ارتباطات در کاهش چالش هاي زيست محيطي (با تاکيد بر محيط زيست شهري)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور
 
چکیده: 

گسترش جوامع انساني و توسعه شهرنشيني موجب پيدايش پديده هايي چون تخريب و آلودگي محيط زيست شده است. اين امر تنها به يک کشور و يا يک قلمرو خاص مربوط نيست، بلکه مشکل کل جهان است و در برگيرنده مسائل مختلفي نيز هست، از اين رو متخصصان حوزه هاي مختلف به ارائه راه حل هاي متفاوتي پرداخته اند. بر اين اساس، هدف از نگارش مقاله حاضر مطالعه نقش آموزش مبتني بر فاوا (فناوري اطلاعات و ارتباطات) در کاهش بحران هاي زيست محيطي است. پژوهش حاضر با استفاده از روش توصيفي از نوع تحليل اسنادي به گردآوري اطلاعات کتابخانه اي، شامل شناسايي، مطالعه، طبقه بندي اطلاعات، تجزيه و تحليل آنها و جمع بندي اطلاعات درخصوص موضوع مورد مطالعه پرداخته و چگونگي بهبود چالش هاي زيست محيطي با به کارگيري آموزش مبتني بر فاوا را مورد بررسي قرار مي دهد. نتايج اين پژوهش نشان داد که با توجه به ويژگي هاي نظام آموزش مبتني بر فاوا مانند انعطاف پذيري در زمان و مکان، اين نظام مي تواند با حذف بعد مسافت و در نتيجه کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها براي دستيابي به نظام آموزشي با کيفيت و جلوگيري از پيامدهاي تراکم جمعيت در شهرها، به کاهش مشکلات زيست محيطي به ويژه در محيط هاي شهري کمک نمايد. همچنين از آنجا که آگاهي کليد اصلي حفاظت از محيط زيست است، نظام آموزش مبتني برفاوا مي تواند با ارائه آگاهي هاي زيست محيطي به همه افراد تحت آموزش، به بهبود چالش هاي زيست محيطي کمک نمايد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 104
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی