برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

طراحي مدلي به منظور بررسي تاثير خلاقيت، تسهيم دانش ضمني و تسهيم دانش آشکار بر عملکرد سازمان هاي ورزشي با استفاده از رويکرد کارت امتيازي متوازن

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
 
چکیده: 

هدف کلي تحقيق حاضر طراحي مدلي به منظور بررسي تاثير خلاقيت، تسهيم دانش ضمني و تسهيم دانش آشکار بر عملکرد در ادارات ورزش و جوانان و هيات هاي ورزشي اصفهان بود. اين تحقيق توصيفي- پيمايشي و از نوع کاربردي است و ابزار گردآوري داده هاي آن، ترکيبي از پرسشنامه هاي تسهيم دانش وانگ و وانگ (2012)، عملکرد کاپلان و نورتون (1992) و خلاقيت ژو و جورج (2001) و کولهو و همکاران (2011) است. جامعه آماري پژوهش کليه کارکنان ادارات ورزش و جوانان و هيات هاي ورزشي استان اصفهان بودند که با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي، 182 نفر به عنوان نمونه پژوهش بررسي شدند. پايايي کلي سوالات پرسشنامه با استفاده از روش آلفاي کرونباخ 0.85 تعيين شد. همچنين به منظور سنجش روايي مدل از روش مدل يابي معادلات ساختاري، استفاده شد و بر اساس نتايج تحليل مسير ارتباط متغيرهاي اين پژوهش تاييد شد. نتايج نشان داد که خلاقيت تاثير مثبت و معناداري بر تسهيم دانش کارکنان، و تسهيم دانش نيز تاثير مثبت و معناداري بر عملکرد در ادارات ورزش و جوانان و هيات هاي ورزشي استان اصفهان دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 171 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی