برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1393 , دوره  3 , شماره  8 ; از صفحه 129 تا صفحه 145 .
 
عنوان مقاله: 

نقش باورهاي معرفت شناختي در پيش بيني ابعاد اهمال کاري تحصيلي دانشجو-معلمان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه یزد
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسي نقش باورهاي معرفت شناختي در پيش بيني ابعاد اهمال کاري تحصيلي دانشجويان بود. اين پژوهش يک مطالعه توصيفي- همبستگي است. جامعه آماري پژوهش را کليه دانشجويان دانشگاه فرهنگيان يزد در سال تحصيلي 94-1393 تشکيل داده اند که 300 نفر از اين افراد به روش نمونه گيري خوشه اي يک مرحله اي و بر اساس جدول مورگان و کرجسي به عنوان نمونه انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه باورهاي معرفت شناختي و پرسشنامه اهمال کاري تحصيلي استفاده شد. داده ها با روش آماري ضريب همبستگي پيرسون و تحليل رگرسيون چندگانه تحليل شدند. نتايج ضرايب همبستگي پيرسون نشان داد بين باورهاي معرفت شناختي و ابعاد اهمال کاري تحصيلي رابطه مثبت و معني داري وجود دارد. همچنين نتايج تحليل رگرسيون چندگانه نشان داد که «باور ذاتي تلقي کردن توانايي، يادگيري سريع، سادگي دانش و قطعيت دانش»، اهمال کاري در حوزه امتحان، «باور يادگيري سريع، سادگي دانش و قطعيت دانش»، اهمال کاري در انجام تکليف و «باور يادگيري سريع، سادگي دانش و قطعيت دانش»، اهمال کاري در نوشتن مقاله را به طور معني دار و مثبت پيش بيني مي کنند. با توجه به پيش بيني اهمال کاري تحصيلي از طريق باورهاي معرفت شناختي ضروري است که اقداماتي در جهت رشد اين باورها انجام گيرد تا زمينه هاي کاهش اهمال کاري تحصيلي دانشجو- معلمان فراهم گردد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

برزگربفرویی، م.، و رحیمی، م.، و برزگربفرویی، ک. (1393). نقش باورهای معرفت شناختی در پیش بینی ابعاد اهمال کاری تحصیلی دانشجو-معلمان. مطالعات آموزش و آموزشگاهی, 3(8), 129-145. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=300794



Vancouver : کپی

برزگربفرویی مهدی، رحیمی مهدی، برزگربفرویی کاظم. نقش باورهای معرفت شناختی در پیش بینی ابعاد اهمال کاری تحصیلی دانشجو-معلمان. مطالعات آموزش و آموزشگاهی. 1393 [cited 2021August02];3(8):129-145. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=300794



IEEE : کپی

برزگربفرویی، م.، رحیمی، م.، برزگربفرویی، ک.، 1393. نقش باورهای معرفت شناختی در پیش بینی ابعاد اهمال کاری تحصیلی دانشجو-معلمان. مطالعات آموزش و آموزشگاهی, [online] 3(8), pp.129-145. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=300794.



 

 
بازدید یکساله 86 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی