برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1393 , دوره  3 , شماره  8 ; از صفحه 115 تا صفحه 127 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش راهبردهاي شناختي برکاهش اختلال يادگيري رياضي در دانش آموزان پسر پايه دوم و سوم

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش، بررسي ميزان اثربخشي آموزش راهبردهاي شناختي بر اختلالات يادگيري (رياضي) در دانش آموزان دبستاني بوده است. پژوهش حاضر يک مطالعه تجربي با پيش آزمون و پس آزمون در دو گروه کنترل و آزمايش مي باشد. جامعه آماري شامل کليه دانش آموزان داراي اختلال يادگيري در مدارس ابتدايي شهرستان سقز بود. 30 نفر با استفاده از نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب و به صورت تصادفي در دو گروه آزمايش و کنترل جايگزين شدند. گروه آزمايش به مدت 10 جلسه 80 دقيقه اي آموزش راهبردهاي شناختي را دريافت کردند. گردآوري داده ها به کمک مقياس رياضيات ايران کي مت بود. براي نشان دادن تفاوت گروه ها، ابتدا ميانگين و انحراف معيار گروه هاي آزمايش و گواه محاسبه شد و سپس از تحليل کوواريانس براي تحليل نهايي داده ها استفاده شد. نتايج پژوهش نشان داد که آموزش راهبردهاي شناختي بر بهبود اختلال رياضي و به طور کلي اختلال يادگيري اين دانش آموزان موثر است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 248
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی