مشخصات مقاله عنوان نشریه: مديريت ورزشي (حركت) اطلاعات شماره: آذر و دي 1394 , دوره 7 , شماره 5 ; از صفحه 637 تا صفحه 655 . عنوان مقاله: ارزيابي سلسله مراتب ارزش ها و منابع تاثيرگذار بر باورهاي داوطلبان ورود به رشته تربيت بدني نویسندگان: شريفيان اسماعيل*, مصلي نژاد محمدعلي آدرس: * دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران چکیده: اين پژوهش با هدف ارزيابي سلسله مراتب ارزش ها و منابع تاثيرگذار بر باورهاي داوطلبان ورود به رشته تربيت بدني انجام شد. روش تحقيق از نوع پيمايشي و جامعه آماري تحقيق شرکت کنندگان در آزمون عملي رشته تربيت بدني دانشگاه هاي دولتي و نمونه تحقيق 300 نفر داوطلب بودند که به صورت تصادفي انتخاب شدند. ابزار تحقيق پرسشنامه استاندارد نظام ارزش هاي آلپورت، ورنون و ليندزي بود که روايي و پايايي آن بررسي وتاييدگرديد، براي توزيع داده ها از آزمون شاپيرو ويلک و براي تعيين سلسله مراتب ارزش ها و منابع تاثيرگذار از آزمون تحليل واريانس فريدمن استفاده گرديد.يافته هاي تحقيق نشان داد از بين شش ارزش مورد بررسي در اين مطالعه، ارزش نظري داراي بالاترين رتبه (MR=4.15) وارزش سياسي داراي پايين ترين رتبه (MR=2.98) بود و ارزش هاي اجتماعي، معنوي، اقتصادي و هنري نيز به ترتيب در رتبه هاي دوم تا پنجم جاي گرفتند. مطالعه منابع تاثيرگذار بر باورها نشان دادکه از بين منابع ده گانه مورد بررسي خانواده و اسطوره هاي ورزشي بيشترين منابع تاثيرگذار و فيلم ها و بازيگران تلويزيون کمترين تاثير را داشته اند.بنابراين به نظر مي رسد که متقاضيان ورود به رشته تربيت بدني به ارزش هاي اقتصادي، هنري و سياسي کمتر واقف بوده و نياز است که رسانه ها و جامعه ورزش در اين زمينه ها آموزش هاي بيشتري داشته باشد. کلید واژه: ارزش ها(Q1)باورها(Q1)تربيت بدني(Q3)داوطلبان(Q2)سلسله مراتب(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: هویتجهانی شدنفرهنگجنگ نرممشاورهاقتصادتمدنآموزشعلوم پزشکیدانشگاهدانشگاه پیام نورارزشیابیتعهد اجتماعیدینداریمشارکت اجتماعیجوانمردی ارجاعات: نظريه پردازي و مقياس سازي براي سنجش نظام ارزشي به منظور بررسي تاثير جهاني شدن بر نظام ارزشي دانش آموزان نوجوان ايرانبررسي سلسله مراتب ارزش هاي دانشجويان دانشگاه شاهد طي سال هاي 1377 تا 1380بررسي رابطه دلبستگي به خدا و سلامت روان در والدين کودکان استثنايي و عادي شهر همدان سال تحصيلي 1388-1387بررسي تاثير آموزش عرفان و معنويت بر سلامت روان دانش آموزاناندازه گيري ارزش هاي دانشجويان دانشگاه پيام نور استان تهران مقالات نشریه ای مرتبط: اندازه گيري ارزش هاي دانشجويان دانشگاه پيام نور استان تهراناستعداد يابي و نقش تجارب حرکتي داوطلبان در موفقيت آن ها در آزمون هاي ورودي رشته تربيت بدنيارزيابي نظام ارزش هاي اساتيد و دانشجويان در دانشگاه شاهدتحليل و تعيين الگوي تحقيقات ميان رشته اي در تربيت بدني و علوم ورزشيبررسي سلسله مراتب ارزش هاي دانشجويان دانشگاه شاهد طي سال هاي 1377 تا 1380 مقالات همایشی مرتبط: رابطه بین عزت نفس و سلسه مراتب ارزش ها با هویت اجتماعیتربیت بدنی ویژهمقایسه دیدگاه معلمان ورزش در خصوص عوامل تاثیرگذار در کیفیت بخشی درس تربیت بدنیتعلیم و تربیت ارزش ها مبتنی بر فلسفه ارزش ها نگرش اسلامیبررسی و مقایسه شیوع آسیب های ورزشی بین دانشجویان دختر و پسر رشته تربیت بدنی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 115 آخرین های بلاگ تکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notشماره گذاری خطوط در وردمعرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیم ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی