4 SID.ir | قابليت هاي رقابتي در شرکت هاي دانش بنيان مدلي براي تبيين نقش چابکي استراتژيک و يادگيري استراتژيک

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

قابليت هاي رقابتي در شرکت هاي دانش بنيان مدلي براي تبيين نقش چابکي استراتژيک و يادگيري استراتژيک

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مديريت بازرگاني، دانشکده ادبيات و علوم انساني، دانشگاه خليج فارس، بوشهر
 
چکیده: 

امروزه به دليل عدم وجود قطعيت و ثبات در محيط کسب و کار از يک سو و ظهور مستمر نوآوري هاي يکباره حاصل از فعاليت شرکت هاي دانش بنيان از سوي ديگر، مفهوم رقابت در ميان شرکت هاي فعال در صنعت متفاوت شده است. بر مبناي اين تغيير پارادايم، شرکت ها بايد به منظور باقي ماندن و موفقيت در بازار، بر ايجاد نقاط قوت و قابليت هاي رقابتي خود تمرکز نمايند. هدف اصلي پژوهش حاضر تبيين الگوي تاثيرگذاري چابکي استراتژيک و يادگيري استراتژيک بر قابليت هاي رقابتي شرکت هاي دانش بنيان، در شرکت هاي دانش بنيان پارک علم و فناوري بوشهر مي باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، پژوهشي کاربردي و از نظر روش جمع آوري داده ها، پيمايشي است. جامعه آماري اين پژوهش را کليه شرکت هاي فعال در پارک علم و فناوري شهر بوشهر تشکيل مي دهد. به منظور بررسي فرضيات پژوهش و آزمون مدل نيز از نرم افزار SMART PLS استفاده گرديده است. يافته هاي پژوهش نشان مي دهد که، يادگيري استراتژيک و چابکي استراتژيک تاثير مثبت و معناداري بر قابليت هاي رقابتي شرکت هاي دانش بنيان دارند، هم چنين يادگيري استراتژيک بر چابکي استراتژيک اين شرکت ها تاثير مثبت و معناداري دارد.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 170
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی