برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1396 , دوره  26 , شماره  84 ; از صفحه 73 تا صفحه 95 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه ادراک از برند کارفرما با نگرش هاي شغلي کارکنان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبائی (ره)
 
چکیده: 

برندکارفرما تصويري از سازمان بعنوان بهترين مکان براي کار، با هدف تاثير مثبت بر کارکنان فعلي و آتي به منظور جذب و حفظ کارکناني با پتانسيل بالا مي باشد. زماني کارکنان جذب سازمان شده و در آن خواهند ماند که نگرش مثبتي نسبت به سازمان و کارفرما داشته باشند. از اينرو پژوهش حاضر به بررسي رابطه ادراک از برند کارفرما و نگرش هاي شغلي کارکنان مي پردازد. تحقيق حاضر از نظر هدف کاربردي، از حيث گردآوري اطلاعات پيمايشي و از نظر تحليل داده ها توصيفي – همبستگي است. جامعه آماري، کارشناسان ستاد مرکزي بانک توسعه صادرات ايران هستندکه تعداد آن ها معادل 400 نفر مي باشد. از بين ايشان نمونه اي 112 نفري انتخاب شد. سپس پرسشنامه هايي که روايي و پايايي آن با تحليل عاملي و آلفاي کرونباخ تاييد شده بود، توسط اين افراد تکميل شد. در ادامه مدل پيشنهادي تحقيق از طريق معادلات ساختاري و با استفاده از نرم افزار Smartpls مورد آزمون قرار گرفت. يافته ها نشان داد مدل از برازش خوبي برخوردار است و تمامي فرضيات مورد تاييد قرار گرفتند. در نتيجه مي توان گفت ادراک از برندکارفرما با نگرش هاي شغلي کارکنان رابطه مثبت و معناداري دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 252
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی