مشخصات مقاله عنوان نشریه: روانشناسي معاصر اطلاعات شماره: بهار و تابستان 1395 , دوره 11 , شماره 1 (پياپي 21) ; از صفحه 91 تا صفحه 102 . عنوان مقاله: تاثير کيفيت و کميت ديدگاه ديگران در ديدگاه گيري بصري نویسندگان: فرماني سعيد*, واحدي شهرام, شفيعي زهرا آدرس: * آذربایجان شرقی، تبریز، بلوار 29 بهمن، دانشگاه تبریز، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی چکیده: اخيرا پژوهشگران حوزه شناختي به بررسي فرايندهاي درگير در ذهن خواني و محدوديت هاي ذهن خواني خودکار، توجه بيشتري نشان داده اند. ديدگاه گيري بصري به عنوان بخشي از ذهن خواني در اين پژوهش مورد توجه قرار گرفت. پژوهش حاضر، با هدف مشخص کردن تاثير کيفيت و کميت ديدگاه ديگران در ديدگاه گيري بصري انجام شد. به اين منظور 42 آزمودني مرد انتخاب و به دو گروه آزمايشي 21 نفره تخصيص داده شدند. سپس به وسيله ابزار ديدگاه گيري بصري مورد سنجش قرار گرفتند. نتايج نشان داد که اثرات اصلي نوع قضاوت، کيفيت ديدگاه و تعامل اين دو معنادار است. به اين معنا که شرکت کنندگان ديدگاه خود را سريع تر از ديدگاه ديگري و موقعيت ديدگاه مساوي را سريع تر از موقعيت ديدگاه ناقص و مشابه قضاوت کردند. در حوزه محاسبه ديدگاه، نتايج نشان داد که ديدگاه ديگري اگرچه بي ربط باشد، به صورت خودکار محاسبه مي شود و اين خودکاربودن به واسطه تعداد افراد محدود نشده است. همچنين برخلاف انتظار، ديدگاه گيري در موقعيت ديدگاه مساوي سريع تر از موقعيت ديدگاه مشابه صورت گرفت. اين يافته، چالش هايي را براي فرضيه شبيه سازي، که در آن فرض مي شود فرد ابتدا ديدگاه خود را به صورت شهودي درک مي کند و سپس به واسطه تعديل ديدگاه خود پي به ديدگاه ديگري مي برد، به همراه دارد. کلید واژه: ذهن خواني(Q2)محاسبه ديدگاه(Q1)ديدگاه گيري(Q1)پردازش پيمانه اي(Q1)نظريه شبيه سازي(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: آيا ذهن خواني به واسطه نوع ديدگاه ديگران محدود مي شود؟ تاثير آموزش باور کاذب بر پاسخ گويي به تكاليف نظريه ذهن در کودکان 3 تا 6 سال مقالات نشریه ای مرتبط: شبيه سازي انساني از ديدگاه شيعه: بررسي چهار ديدگاهتدوين و اعتباريابي مقياس ديدگاه گيري اجتماعي در دانشجويانتغيير ديدگاه در انتخاب هدف هاي آموزشيديدگاه هاي نوين در مديريت شهر سالم تحليلي از ديدگاه جامعه شناسيآيا ذهن خواني به واسطه نوع ديدگاه ديگران محدود مي شود؟ مقالات همایشی مرتبط: رفتارهای ایمنی و اضطراب اجتماعی: نقش واسطه ای دیدگاه گیریمشاوره از دیدگاه اسلاممعیارهای سلامت روانی از دیدگاه قرآنتاملی بر مبانی بینامتنیت از دیدگاه غربی و ناقدان قدیم عرب بررسی موانع آموزش به بیمار از دیدگاه پرستاران ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 93 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی