مشخصات مقاله عنوان نشریه: دست آوردهاي روانشناختي (علوم تربيتي و روان شناسي) اطلاعات شماره: بهار و تابستان 1395 , دوره 23 , شماره 1 (پياپي 15) ; از صفحه 95 تا صفحه 114 . عنوان مقاله: الگوي ساختاري رابطه جو مدرسه و خودکارآمدي جمعي با خودکارآمدي شخصي معلمان مدارس ابتدايي نویسندگان: ويس كرمي حسنعلي, قدم پور عزت اله, متقي نيا محمدرضا* آدرس: * دانشگاه لرستان چکیده: پژوهش حاضر با هدف تدوين مدل خودکارآمدي شخصي معلم از روي متغيرهاي اجتماعي جو مدرسه و خودکارآمدي جمعي معلمان انجام شد. در اين پژوهش، 255 معلم از مدارس ابتدايي شهرستان بجستان، به روش نمونه گيري چند مرحله اي انتخاب شدند. ابزارهاي مورد استفاده در اين پژوهش، مقياس احساس کارآمدي معلمان (فرم کوتاه)، شاخص جو مدرسه و مقياس باور کارآمدي جمعي معلم بود. يافته هاي پژوهش نشان داد مدل پيشنهادي برازش مناسبي با داده ها داشت. مطابق با اين مدل، مسير غير مستقيم جو مدرسه به خودکارآمدي شخصي معلم از طريق خودکارآمدي جمعي معلم، مثبت و معني دار بود. همچنين مسيرهاي مستقيم خودکارآمدي جمعي معلم به خودکارآمدي شخصي معلم و جو مدرسه به خودکارآمدي جمعي معلم، مثبت و معني دار بود. يافته هاي پژوهش حاضر نشان دهنده اهميت نقش ميانجي خودکارآمدي جمعي معلمان در رابطه بين جو مدرسه و کارآمدي شخصي آنان است و لزوم توجه به فعاليت هاي گروهي معلمان مدرسه را نمايان مي سازد. کلید واژه: خودکارآمدي شخصي معلم(Q1)جو مدرسه(Q2)خودکارآمدي جمعي معلم(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: الگوي ساختاري تاثير اعتماد سازماني در خودکارآمدي شخصي با ميانجي گري خودکارآمدي جمعي معلمانتاثير منبع کنترل معلم، خودکارآمدي مديريت کلاس و نظم، و خودکارآمدي در تدريس بر جو محيطي کلاس در معلمان دوره ابتداييبررسي خودکارآمدي نيروي انساني در سازمان ها و ارائه الگوي مفهومي براي سنجش آنبررسي روابط ساختاري ادراک از جو مدرسه و اهداف پيشرفت با خودکارآمدي تحصيليبررسي شاخص هاي روان سنجي پرسشنامه خودکارآمدي معلم مقالات همایشی مرتبط: رابطه بین خودکارآمدی تحصیلی و احساس تعلق به مدرسه: نقش واسطه ای جهت گیری آیندهاثربخشی کارگاه های خودکارآمدی با رویکرد مدرن (شناختی- اجتماعی) بر میزان باورهای خودکارآمدی عمومی دانشجویان دختربررسی اثربخشی آموزش گروهی هوش معنوی بر خودکارآمدی دختران مقطع متوسطه دوم شهر شهرکردکاوشی بر نقش تکنولوژی آموزشی در ارتقای خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر مدرسه هوشمندبررسی تاثیر آموزش هیبریدی بر میزان خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 235 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی