برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

الگوي ساختاري رابطه جو مدرسه و خودکارآمدي جمعي با خودکارآمدي شخصي معلمان مدارس ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه لرستان
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف تدوين مدل خودکارآمدي شخصي معلم از روي متغيرهاي اجتماعي جو مدرسه و خودکارآمدي جمعي معلمان انجام شد. در اين پژوهش، 255 معلم از مدارس ابتدايي شهرستان بجستان، به روش نمونه گيري چند مرحله اي انتخاب شدند. ابزارهاي مورد استفاده در اين پژوهش، مقياس احساس کارآمدي معلمان (فرم کوتاه)، شاخص جو مدرسه و مقياس باور کارآمدي جمعي معلم بود. يافته هاي پژوهش نشان داد مدل پيشنهادي برازش مناسبي با داده ها داشت. مطابق با اين مدل، مسير غير مستقيم جو مدرسه به خودکارآمدي شخصي معلم از طريق خودکارآمدي جمعي معلم، مثبت و معني دار بود. همچنين مسيرهاي مستقيم خودکارآمدي جمعي معلم به خودکارآمدي شخصي معلم و جو مدرسه به خودکارآمدي جمعي معلم، مثبت و معني دار بود. يافته هاي پژوهش حاضر نشان دهنده اهميت نقش ميانجي خودکارآمدي جمعي معلمان در رابطه بين جو مدرسه و کارآمدي شخصي آنان است و لزوم توجه به فعاليت هاي گروهي معلمان مدرسه را نمايان مي سازد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 235 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی