مشخصات مقاله عنوان نشریه: مهندسي بيوسيستم ايران (علوم كشاورزي ايران) اطلاعات شماره: زمستان 1395 , دوره 47 , شماره 4 ; از صفحه 727 تا صفحه 737 . عنوان مقاله: مدل سازي برهمکنش تاير- خاک به روش اجزاي محدود غيرخطي با استفاده از نرم افزار متلب نویسندگان: كامگار سعادت, رضايي علي*, معراجي محمد آدرس: * گروه مکانیک بیوسیستم دانشگاه شیراز چکیده: در اين پژوهش مدل برهمکنش جديدي از تاير- خاک با نگاهي خاص به مدل اجزاي محدود دو بعدي رشته هاي مقاوم تاير شبيه سازي شد. هدف در اين مدل جديد، در مقايسه با ساير مدل هاي موجود، يافتن يک رابطه ي رياضي براي کل تاير نبوده، بلکه اجزاي اصلي ساختار مکانيکي تاير مبناي کار قرار گرفته و نحوه ي مدل سازي الياف مقاوم تاير به عنوان پيچيده ترين بخش مدل اجزاي محدود دو بعدي با بيان جزئيات ارائه گرديد. همچنين بازسازي مدل ديواره ي تاير به عنوان يک ماده ي ابرالاستيک و مدل خاک نيز به عنوان يک ماده ي الاستوپلاستيک مورد بررسي قرار گرفت. به منظور انجام يک شبيه سازي موثر، ضرايب مکانيکي خاک لوم- سيلتي به دقت اندازه گيري شدند. نتايج برنامه نويسي در نرم افزار MATLAB7 نشان داد که تاير راديال نسبت به تاير باياس در شرايط يکسان بر روي خاک لوم- سيلتي داراي بازده کششي بالاتري بود. در زماني که نيروي کشش خالص براي هر دو تاير يکسان بود، در تاير باياس نسبت به تاير راديال کاهش حرکت (لغزش) بيشتري واقع شد و نيروي کشش ناخالص نيز اندکي افزايش يافت. همچنين نتايج شبيه سازي و آزمايش ها نشان دادند که تاير راديال نسبت به تاير باياس بر روي خاک لوم- سيلتي در شرايط يکسان داراي مقاومت غلتشي کمتري بود. بر اساس نتايج شبيه سازي، تاثير لغزش، فشار باد و سختي مکانيکي خاک بر روي بازده کششي به طور رضايت بخشي پيش بيني شد. نتايج شبيه سازي تاير- خاک که با نتايج آزمايش هاي عملي مقايسه گرديد، تاييدکننده ي قابليت هاي اين مدل سازي عددي مي باشد. کلید واژه: برهمکنش تاير- خاک(Q1)روش اجزاي محدود(Q3)ابرلاستيک(Q1)الاستوپلاستيک(Q1)نرم افزار MATLAB(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: روش المان محدوددیوار برشی فولادیروش اجزاء محدودالمان محدود ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: شبيه سازي حرارت در تاير خودرو سواري راديال در تماس با جادهبهينه سازي مصرف انرژي در تايربررسي نظري و تجربي تحليل جاپاي تاير راديال 185.65R14 با طرح رويه به کمک روش اجزاي محدودتحليل گرمايي تايرتحليل اجزاي محدود و تعيين ناحيه جاپاي تاير اريبي باري زير بار عمودي ايستا با استفاده از روش کلي-جزیي مقالات همایشی مرتبط: بررسی اثر آج و فشار باد تایر بر سرعت هیدروپلنینگبهبود کیفیت تایر سواری در شرکت تولیدی لاستیک البرز با استفاده از روشQFD و با بکارگیری تکنیک های FMEA , DOEارزیابی مقایسه ای ریسک ابتلا به کمردرد با استفاده از سه روش DSSPP و SNOOK ،NIOSH در یک کارخانه تایر سازیکاهش آسیب و خطر بابت افتادن بار اصلاح ابزار شیوه حمل رول لایه در تایر سازیآزمایش های آزمایشگاهی و صحرایی: بررسی تغییرات فشار آب حفره ای مخلوط های ماسه و پودر تایر در فشار همه جانبه 60 کیلو پاسکال ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 79 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی