مشخصات مقاله عنوان نشریه: مديريت ورزشي (حركت) اطلاعات شماره: خرداد و تير 1394 , دوره 7 , شماره 2 ; از صفحه 267 تا صفحه 275 . عنوان مقاله: ارتباط تبليغات توسط شخصيت هاي معروف بر ميزان تمايل به خريد کفش هاي ورزشي نویسندگان: فتحيان روح اله*, عسكريان فريبا آدرس: * دانشگاه تبریز، تبریز، ایران چکیده: تبليغات همواره نقش گسترده اي در روند رو به رشد محصولات مختلف دارد و در اين راستا شخصيت هاي مشهور، سبب جلب توجه و جذب بيشتر مردم به ورزش و خريد کالاهاي ورزشي مي شوند. بدين منظور هدف از اين تحقيق، تعيين رابطه تبليغات توسط شخصيت هاي معروف بر ميزان تمايل به خريد کفش هاي ورزشي در شهر تبريز است. اين تحقيق از نوع پيمايشي است و براي انجام آن از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روايي پرسشنامه توسط صاحب نظران و پايايي آن با استفاده از روش آلفاي کرونباخ (0.93= a) تاييد شد. نمونه آماري پژوهش 600 مشتري کفش هاي ورزشي بود که با استفاده از فرمول کوکران به دست آمد. داده ها ابتدا با استفاده از آمار توصيفي تنظيم و سپس با استفاده از آزمون کولموگروف- اسميرنوف و ضريب همبستگي پيرسون در سطح 0.01= a تجزيه وتحليل شد. نتيجه تحقيق نشان داد ارتباط معنادار مثبتي بين استفاده از شخصيت هاي معروف ورزشي و تمايل مشتريان به خريد کفش ورزشي وجود دارد (0.75= r). ضريب تعيين (0.56 = r) نشان مي دهد استفاده از شخصيت هاي معروف با 56 درصد واريانس متغير وابسته يعني تمايل به خريد کفش ورزشي مرتبط است. کلید واژه: تبليغات(Q2)تمايل به خريد(Q1)شخصيت هاي معروف(Q1)کفش هاي ورزشي(Q1)ورزش(Q3) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: رسانهماهوارهسیاستگذاریتلویزیونسبک زندگیورزش هوازیفعالیت بدنیفعالیت فیزیکی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: نقش بسته بندي کفش هاي ورزشي به منزله يک رسانه در ترغيب گروه هاي مختلف ورزشکاران به خريد کفش هاي ورزشيتاثير انگيزه هاي مشارکت در تبليغات توصيه اي- الکترونيکي بر تمايل به خريد: نقش ميانجي ويژگي هاي پيامآيا مي توان از کفش ناپايدار به عنوان کفش تمريني ايمن در تمرينات بازتواني و توانبخشي استفاده کرد؟نقش شرايط خستگي در بهينه سازي طراحي کفش دوندگانتاثير تغيير در طراحي تخت کفش بر پايداري انسان در حين راه رفتن مقالات همایشی مرتبط: تحلیل روانشناختی رنگ در تبلیغات مجله ای کفش ورزشی دو شرکت نایک و آدیداسشناسایی عوامل موثر در انتخاب کفش ورزشی توسط دانشجویان کارشناسی دانشگاه پیام نور استان البرزبررسی مزیت نسبی صادرات کفش و پوشاک ورزشی ایرانتوسعه مدلی برای پیش بینی نیات خرید مشتریان کفش های ورزشی: نقش ارزش های مصرف کننده، درگیری، کیفیت ادراک شده و رضایت کلی از محصولتاثیر ادراک مشتریان بر توسعه خرید اینترنتی کالاهای ورزشی و رتبه بندی شاخص های آن به روش AHP ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 103 آخرین های بلاگ معرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متن ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی