5 SID.ir | نقش نمايشگاه بين المللي کالا و تجهيزات ورزشي در توسعه بازار اين محصولات با تاکيد برآميخته بازاريابي ورزشي (5ps)

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

نقش نمايشگاه بين المللي کالا و تجهيزات ورزشي در توسعه بازار اين محصولات با تاکيد برآميخته بازاريابي ورزشي (5ps)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مديريت ورزشي، دانشكدة تربيت بدني و علوم ورزشي، دانشگاه علامه طباطبائي، تهران
 
چکیده: 

هدف از اين تحقيق تبيين نقش نمايشگاه بين المللي محصولات ورزشي در توسعه بازار اين محصولات از ديدگاه آميخته بازاريابي ورزشي (ps 5) بود. روش تحقيق از نظر راهبرد توصيفي و از نظر مسير اجرا پيمايشي بود که داده هاي آن به شکل ميداني جمع آوري شد. جامعه آماري تحقيق شامل کليه توليدکنندگان کالا و تجهيزات ورزشي حاضر در نمايشگاه به تعداد 72 شرکت داخلي و خارجي بود و تمام اعضاي جامعه به شکل کل شمار بررسي شدند. به منظور جمع آوري اطلاعات، پرسشنامه اي با تکيه بر مباني نظري و پژوهش هاي مشابه توسط محققان تنظيم شد که پس از اطمينان از روايي و پايايي مناسب هر پرسشنامه، از آنها استفاده شد. در اين تحقيق از آمار توصيفي و آمار استنباطي شامل ضريب همبستگي پيرسون و کندال استفاده شد. نتايج نشان داد که حضور در نمايشگاه هاي بين المللي تجهيزات ورزشي موجب توسعه بازار محصولات ورزشي مي شود و نيز استفاده صحيح از آميخته هاي بازاريابي قيمت، مکان، محصول و ترويج در نمايشگاه به افزايش فروش و انعقاد قراردادهاي داخلي و خارجي مي انجامد. اما آميخته روابط عمومي و اطلاع رساني مناسب در اين زمينه نقشي ندارد.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 228
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی