مشخصات مقاله عنوان نشریه: مديريت ورزشي (حركت) اطلاعات شماره: خرداد و تير 1394 , دوره 7 , شماره 2 ; از صفحه 221 تا صفحه 235 . عنوان مقاله: نقش نمايشگاه بين المللي کالا و تجهيزات ورزشي در توسعه بازار اين محصولات با تاکيد برآميخته بازاريابي ورزشي (5ps) نویسندگان: كشكر سارا*, هنري حبيب, فرجي رضا آدرس: * گروه مدیریت ورزشی، دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران چکیده: هدف از اين تحقيق تبيين نقش نمايشگاه بين المللي محصولات ورزشي در توسعه بازار اين محصولات از ديدگاه آميخته بازاريابي ورزشي (ps 5) بود. روش تحقيق از نظر راهبرد توصيفي و از نظر مسير اجرا پيمايشي بود که داده هاي آن به شکل ميداني جمع آوري شد. جامعه آماري تحقيق شامل کليه توليدکنندگان کالا و تجهيزات ورزشي حاضر در نمايشگاه به تعداد 72 شرکت داخلي و خارجي بود و تمام اعضاي جامعه به شکل کل شمار بررسي شدند. به منظور جمع آوري اطلاعات، پرسشنامه اي با تکيه بر مباني نظري و پژوهش هاي مشابه توسط محققان تنظيم شد که پس از اطمينان از روايي و پايايي مناسب هر پرسشنامه، از آنها استفاده شد. در اين تحقيق از آمار توصيفي و آمار استنباطي شامل ضريب همبستگي پيرسون و کندال استفاده شد. نتايج نشان داد که حضور در نمايشگاه هاي بين المللي تجهيزات ورزشي موجب توسعه بازار محصولات ورزشي مي شود و نيز استفاده صحيح از آميخته هاي بازاريابي قيمت، مکان، محصول و ترويج در نمايشگاه به افزايش فروش و انعقاد قراردادهاي داخلي و خارجي مي انجامد. اما آميخته روابط عمومي و اطلاع رساني مناسب در اين زمينه نقشي ندارد. کلید واژه: آميخته(Q1)بازاريابي(Q2)تجهيزات(Q2)نمايشگاه(Q1)ورزش(Q3) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: پلی اتیلنلاینچندسازهسازگارکنندهبرندساختار بازارانتقال قیمتوارداتاستانداردهانگرشزمان انتظاراستانداردسبک زندگیورزش هوازیفعالیت بدنیفعالیت فیزیکی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: شناسايي عوامل موثر بر موفقيت نمايشگاه هاي تخصصي بين المللي (صادراتي)هويت نمايشگاه بين الملليبررسي عوامل موثر بر جذب واحدهاي صنعتي در نمايشگاه هاي ايران و اثرات آن بر شاخص هاي مالي آن هابررسي عوامل موثر بر برندسازي سالن هاي نمايشگاه هاي بين المللي (مورد مطالعه: نمايشگاه بين المللي تهران)بررسي تاثير منابع شرکت هاي توليدي بر دستيابي به اهداف حضور در نمايشگاه تجاري (مورد مطالعه: پژوهشي در نمايشگاه بين المللي بوشهر) مقالات همایشی مرتبط: شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر موفقیت نمایشگاه های تخصصی بین المللی در تهرانتاثیر استفاده از بازاریابی رابطه مند در نمایشگاه های تخصصی با بررسی عوامل اجتماعینقش گردشگری شهری در توسعه اقتصادی شهرها (با تاکید بر نمایشگاه بین المللی کتاب تهران)بررسی آمیخته های بازاریابی در صنعت گردشگری ورزشی استان خراسان شمالیارائه ابزاری معتبر و پایا جهت اندازه گیری آمیخته بازاریابی محصولات ورزشی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 162 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notنمایش شمارش خطوط در ورد Word ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی