برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
مرداد 1396 , دوره  14 , شماره  50 ; از صفحه 45 تا صفحه 52 .
 
عنوان مقاله: 

رويکردهاي بازنمايانه در طراحي گرافيک

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه هنر اصفهان / دانشگاه شهید چمران اهواز
 
چکیده: 

اساس گرافيک برمبناي ارتباط آسان با مخاطب دريک فرآيند خلاقانه و تاثيرگذار است. شاخه هاي متنوعي چون صفحه آرايي، طراحي نشانه، تصويرسازي، بسته بندي کالاهاي تجاري و فرهنگي، طراحي صفحات وب، بخشي از عملکرد طراحي گرافيک است که براي ايفاي سه کارکرد عمده آن يعني، اطلاع رساني و آموزش، معرفي و هويت نمايي، عرضه و تبليغات به کار گرفته مي شوند. هرکدام از اين کارکردها به گونه اي خاص در ارتباط با مخاطب نقش آفريني مي کنند. گرافيک هم به مانند ديگر رسانه هاي بصري پيام هاي خود را به سه شيوه بياني، چون بازنمايي يا شبيه سازي طبيعت، انتزاعي ونمادين، ارسال مي کند. ازآنجاکه شيوه انتقال پيام ها بسته به نوع اثر گرافيک و محتوي آن متفاوت است، مقاه حاضر، پژوهشي است پيرامون کاربرد بيان بازنمايي و چرايي استفاده از آن در آثار گرافيک. موضوع اين مقاله شناخت بيان بازنمايي، انواع و نقش آن در آثار گرافيک است. هدف اين مقاله، شناخت چند و چون شيوه هاي ارتباط و نقش آنها در آثار ارتباط تصويري به منظور آشنايي بيشتر علاقه مندان و دانشجويان اين رشته است. اين پژوهش از جهتي که مفهوم بازنمايي و نسبت آن با خلاقيت، ارتباط و همچنين کپي يا نسخه برداري را که در تعريف بازنمايي آمده را معلوم مي کند، مهم و ضروري است. سوالات اين مقاله بدين شرح است: بازنمايي در گرافيک از چه جنبه هايي مطرح است؟ هدف از آن چيست؟ نمايش و بروز آن در گرافيک چگونه است؟ تحقيق حاضر، کاربردي است که با رويکردي کيفي، به شيوه توصيفي تحليلي به بيان نتيجه مي پردازد. شواهد اين مقاله برگرفته از منابع کتابخانه اي و آثار گرافيکي منتشر شده است. يافته هاي مقاله نشان دهنده آن است که باورپذيري، معرفي، ارتباط سر راست و مستقيم، جلب توجه و اعتماد، اقناع، هدايت و راهنمايي، مسيريابي، در غالب عملکردهاي سه گانه گرافيک چون هويت نمايي اطلاع رساني و تبليغات از دلايل عمده بازنمايي در طراحي گرافيک است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

جوانی، ا.، و خزایی، م.، و کلاه کج، م. (1396). رویکردهای بازنمایانه در طراحی گرافیک. باغ نظر, 14(50), 45-52. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=299902



Vancouver : کپی

جوانی اصغر، خزایی محمد، کلاه کج منصور. رویکردهای بازنمایانه در طراحی گرافیک. باغ نظر. 1396 [cited 2021July31];14(50):45-52. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=299902



IEEE : کپی

جوانی، ا.، خزایی، م.، کلاه کج، م.، 1396. رویکردهای بازنمایانه در طراحی گرافیک. باغ نظر, [online] 14(50), pp.45-52. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=299902.



 

 
بازدید یکساله 250 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی