برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش هوش هيجاني بر مهارت هاي حل مشکل خانواده در دانشجويان متاهل

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مشاوره، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز
 
چکیده: 

پژوهش حاضر بررسي اثربخشي آموزش هوش هيجاني بر مهارت هاي حل مشکل خانواده در دانشجويان متاهل دانشگاه شهيد چمران بود. طرح پژوهشي حاضر، نيمه تجربي از نوع پيش آزمون- پس آزمون و پي گيري با گروه کنترل بود. از بين افراد داوطلب 40 نفر به صورت تصادفي انتخاب شد و به صورت تصادفي در گروه آزمايش و گروه کنترل گمارده شدند. ابزار مورداستفاده در اين پژوهش مقياس حل مشکل خانواده بود. ابتدا روي هر دو گروه پيش آزمون اجرا گرديد، سپس آموزش هوش هيجاني به مدت 8 جلسه 90 دقيقه اي و يک بار در هفته روي گروه آزمايش اجرا و پس از اتمام برنامه آموزشي، دو گروه در مرحله پس آزمون و پي گيري يک ماهه به ابزار پژوهش پاسخ دادند. نتايج حاصل از تحليل واريانس چند متغيري نشان داد آموزش هوش هيجاني باعث افزايش توانايي حل مشکل خانواده و بهبود رابطه در دانشجويان متاهل گروه آزمايش در مقايسه با گروه کنترل، در مرحله پس آزمون و پي گيري شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کرائی، ش.، و سودانی، م.، و مهرابی زاده هنرمند، م.، و مکتبی، غ. (1394). اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر مهارت های حل مشکل خانواده در دانشجویان متاهل. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی), 22(2 (پیاپی 14)), 189-208. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=299602



Vancouver : کپی

کرائی شهلا، سودانی منصور، مهرابی زاده هنرمند مهناز، مکتبی غلامحسین. اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر مهارت های حل مشکل خانواده در دانشجویان متاهل. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی). 1394 [cited 2021August04];22(2 (پیاپی 14)):189-208. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=299602



IEEE : کپی

کرائی، ش.، سودانی، م.، مهرابی زاده هنرمند، م.، مکتبی، غ.، 1394. اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر مهارت های حل مشکل خانواده در دانشجویان متاهل. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی), [online] 22(2 (پیاپی 14)), pp.189-208. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=299602.



 

 
بازدید یکساله 68 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی