5 SID.ir | عوامل موثر بر برند شهري و اولويت بندي آنها از ديدگاه گردشگران بين المللي (مطالعه موردي: برج ميلاد تهران)

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

عوامل موثر بر برند شهري و اولويت بندي آنها از ديدگاه گردشگران بين المللي (مطالعه موردي: برج ميلاد تهران)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علم و فرهنگ، تهران، ايران
 
چکیده: 

گردشگري شهري، بخشي از بازار گردشگري بين المللي است که بيشترين پتانسيل توسعه را در سال هاي اخير داشته است. در سال جاري ميلادي (2015 ) تمايل گردشگران ورودي به بازديد از کشور ايران و جاذبه هاي تاريخي، فرهنگي و نمادهاي آن، به امري روبه رشد تبديل شده است. شهر تهران، به عنوان پايتخت ايران، مناسب ترين گزينه مقصد گردشگري شهري براي گردشگران بين المللي است و نمادهاي جذاب شهري آن، نقش مهمي را در جذب اين گردشگران داشته است، از اين رو هدف اصلي اين پژوهش، شناسايي و تعيين اولويت بندي ابعاد برند برج ميلاد تهران، از ديدگاه گردشگران بين المللي است. اين پژوهش از نوع توصيفي- پيمايشي و با هدف کاربردي، با استفاده از مطالعات اسنادي و تحقيقات ميداني است و براي جمع آوري داده ها، از ابزار پرسشنامه در بين گردشگران بين المللي بازديدکننده از برج ميلاد تهران، در بازه زماني مهرماه و آبان ماه سال 1394 استفاده شده است. ابتدا پرسشنامه اوليه اي به صورت آزمايشي در بين يک گروه 30نفر از گردشگران بين المللي در برج ميلاد توزيع گرديد و اعتبار و پايايي پرسشنامه، تاييد شد، سپس پرسشنامه اصلاحي که شامل بيست مولفه بود در اختيار حجم نمونه 240 نفري که بر اساس روش نمونه گيري در دسترس، انتخاب شده اند، قرارگرفت. داده ها با استفاده از آزمون فريدمن و نرم افزار SPSS، تجزيه وتحليل شدند. نتايج حاصل حاکي از آن بودند که از ميان شش بعد در نظر گرفته شده، بعد معروفيت نام برند، با ميانگين رتبه اي 4.98، به عنوان مهم ترين اولويت در انتخاب مکان مورد بازديد، از ديدگاه گردشگران، مورد شناسايي قرار گرفت.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 191
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی