برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
مرداد 1396 , دوره  27 , شماره  151 ; از صفحه 193 تا صفحه 197 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي اثربخشي آموزش بازي درماني مبتني بر روابط والد كودك، بر ميزان استرس، اضطراب و افسردگي مادران با كودك داراي معلوليت ذهني خفيف ذهني خفيف

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روان پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، ایران
 
چکیده: 

سابقه و هدف: بازي از ضروريات زندگي كودكان است. به همان راحتي كه بزرگسالان احساساتشان را با كلمات بيان مي كنند ،كودكان نيز از طريق بازي افكار شان را بازگو مي كنند. هدف پژوهش حاضر بررسي اثر بخشي آموزش بازي درماني مبتني بر روابط والد كودك، بر ميزان استرس، اضطراب و افسردگي مادران با كودك داراي معلوليت ذهني خفيف مي باشد.
مواد و روش ها: در اين مطالعه نيمه تجربي، 30 نفر از مادران داراي فرزند با معلوليت ذهني خفيف، به روش نمونه گيري در دسترس، انتخاب شدند و در دو گروه آزمايش و كنترل قرار گرفتند. هر دو گروه پرسش نامه اضطراب داس را تكميل كردند. افراد گروه آزمايش، تحت درمان «بازي درماني مبتني بر روابط والد-كودك » به صورت گروهي طي 8 جلسه قرار گرفتند.
يافته ها: پس از تجزيه و تحليل توسط آزمون كواريانس نشان داده شد، درمان مبتني بر روابط والد- كودك سبب كاهش معني داري در ميزان استرس، اضطراب و افسردگي مادران داراي كودك معلول ذهني شده است (P>0.05).
استنتاج: بازي درماني مبتني بر روابط والد- كودك سبب كاهش ميزان اضطراب، استرس و افسردگي مادران با كودكان داراي معلوليت ذهني و جسمي مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 184
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی