نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
مرداد 1396 , دوره  27 , شماره  151 ; از صفحه 193 تا صفحه 197 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي اثربخشي آموزش بازي درماني مبتني بر روابط والد كودك، بر ميزان استرس، اضطراب و افسردگي مادران با كودك داراي معلوليت ذهني خفيف ذهني خفيف

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روان پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، ایران
 
چکیده: 
سابقه و هدف: بازي از ضروريات زندگي كودكان است. به همان راحتي كه بزرگسالان احساساتشان را با كلمات بيان مي كنند ،كودكان نيز از طريق بازي افكار شان را بازگو مي كنند. هدف پژوهش حاضر بررسي اثر بخشي آموزش بازي درماني مبتني بر روابط والد كودك، بر ميزان استرس، اضطراب و افسردگي مادران با كودك داراي معلوليت ذهني خفيف مي باشد.مواد و روش ها: در اين مطالعه نيمه تجربي، 30 نفر از مادران داراي فرزند با معلوليت ذهني خفيف، به روش نمونه گيري در دسترس، انتخاب شدند و در دو گروه آزمايش و كنترل قرار گرفتند. هر دو گروه پرسش نامه اضطراب داس را تكميل كردند. افراد گروه آزمايش، تحت درمان «بازي درماني مبتني بر روابط والد-كودك » به صورت گروهي طي 8 جلسه قرار گرفتند.يافته ها: پس از تجزيه و تحليل توسط آزمون كواريانس نشان داده شد، درمان مبتني بر روابط والد- كودك سبب كاهش معني داري در ميزان استرس، اضطراب و افسردگي مادران داراي كودك معلول ذهني شده است (P>0.05).استنتاج: بازي درماني مبتني بر روابط والد- كودك سبب كاهش ميزان اضطراب، استرس و افسردگي مادران با كودكان داراي معلوليت ذهني و جسمي مي شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مقوم، ف.، و نصیریان، م.، و زارعی محمودآبادی، ح. (1396). بررسی اثربخشی آموزش بازی درمانی مبتنی بر روابط والد کودک, بر میزان استرس, اضطراب و افسردگی مادران با کودک دارای معلولیت ذهنی خفیف ذهنی خفیف. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه), 27(151), 193-197. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=299290



Vancouver : کپی

مقوم فاطمه، نصیریان منصوره، زارعی محمودآبادی حسن. بررسی اثربخشی آموزش بازی درمانی مبتنی بر روابط والد کودک, بر میزان استرس, اضطراب و افسردگی مادران با کودک دارای معلولیت ذهنی خفیف ذهنی خفیف. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه). 1396 [cited 2022May28];27(151):193-197. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=299290



IEEE : کپی

مقوم، ف.، نصیریان، م.، زارعی محمودآبادی، ح.، 1396. بررسی اثربخشی آموزش بازی درمانی مبتنی بر روابط والد کودک, بر میزان استرس, اضطراب و افسردگی مادران با کودک دارای معلولیت ذهنی خفیف ذهنی خفیف. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه), [online] 27(151), pp.193-197. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=299290.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 208 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی