برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1395 , دوره  24 , شماره  94 ; از صفحه 25 تا صفحه 43 .
 
عنوان مقاله: 

انتخاب استراتژي بازاريابي رقابتي با به کارگيري فرايند تحليل شبکه اي (مطالعه موردي: شرکت تعاوني توليدکنندگان پسته رفسنجان)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، گروه اقتصاد کشاورزی، تهران
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر انتخاب استراتژي رقابتي بازاريابي براي شرکت تعاوني توليدکنندگان پسته رفسنجان، از ميان سه استراتژي تمايز، تمرکز و رهبري در کاهش هزينه (استراتژي هاي مايکل پورتر) بوده است. جهت دستيابي به اين هدف، ابتدا معيارها و زيرمعيارهايي براي شرکت تعاوني توليد کنندگان پسته رفسنجان تعريف و سپس اقدام به توزيع پرسش نامه در شرکت مذکور شد. در نهايت، داده هاي جمع آوري شده با استفاده از فرايند تحليل شبکه اي (ANP) مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. کليه داده هاي مورد استفاده در مطالعه حاضر به صورت مقطع زماني بوده و به روش توصيفي- پيمايشي در سال 1392 از شرکت تعاوني توليد کنندگان پسته رفسنجان جمع آوري شد. نتايج حاصل از مطالعه حاضر نشان داد که براي شرکت پيش گفته از ميان 3 استراتژي مذکور استراتژي تمرکز با اولويت ترين است. همچنين از نظر شرکت مورد مطالعه از ميان زيرمعيارها نيز زير معيارهاي شرايط سياسي و اقتصادي ايران از مهم ترين عوامل اثرگذار بر استراتژي بازاريابي شرکت و زير معيارهاي شرايط اجتماعي و فرهنگي و مديريت عوامل محيطي از کم اهميت ترين آنها بوده اند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

خواجویی پور، ا.، و محمدی نژاد، ا.، و شعبان زاده، م.، و خوبیاری، ح. (1395). انتخاب استراتژی بازاریابی رقابتی با به کارگیری فرایند تحلیل شبکه ای (مطالعه موردی: شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان). اقتصاد کشاورزی و توسعه, 24(94), 25-43. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=298253



Vancouver : کپی

خواجویی پور امین، محمدی نژاد امیر، شعبان زاده مهدی، خوبیاری حسن. انتخاب استراتژی بازاریابی رقابتی با به کارگیری فرایند تحلیل شبکه ای (مطالعه موردی: شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان). اقتصاد کشاورزی و توسعه. 1395 [cited 2021May14];24(94):25-43. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=298253



IEEE : کپی

خواجویی پور، ا.، محمدی نژاد، ا.، شعبان زاده، م.، خوبیاری، ح.، 1395. انتخاب استراتژی بازاریابی رقابتی با به کارگیری فرایند تحلیل شبکه ای (مطالعه موردی: شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان). اقتصاد کشاورزی و توسعه, [online] 24(94), pp.25-43. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=298253.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 87 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی