برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تحليلي بر وضعيت برنامه درسي اجرا شده رياضيات پايه چهارم ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه فردوسی مشهد، ایران
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسي وضعيت برنامه درسي اجرا شده در درس رياضيات پايه چهارم ابتدايي صورت گرفته است. اين تحقيق از نوع توصيفي پيمايشي و جامعه آماري آن، کلاس هاي پايه چهارم ناحيه 7 شهرستان مشهد در سال تحصيلي 90-89 است. 72 کلاس درسي شامل 36 کلاس پسرانه و 36 کلاس دخترانه به صورت تصادفي انتخاب گرديد. در ادامه اين پاراگراف به ابزار اشاره شده است. در اين کلاس ها دو نوع رفتار معلمان مورد ارزيابي قرار گرفت. در مرحله اول، رفتار تدريس معلمان با استفاده از روش مشاهده سيستم تعاملي فلندرز مورد توصيف و تجزيه وتحليل قرار گرفت. در مرحله بعد اطلاعات مربوط به رفتار ارزشيابي معلمان از طريق چک ليست محقق ساخته، جمع آوري و توصيف و سپس با استفاده از آزمون هاي تحليل واريانس يک طرفه و دانکن مورد تجزيه وتحليل واقع گرديد. نتايج نشان مي دهد، معلمان مورد پژوهش بيشتر روش هاي مستقيم و غيرفعال را به کار مي گيرند و در اين مورد هيچ تفاوت معناداري ميان معلمان مرد و زن با تحصيلات و سوابق تدريس مختلف وجود ندارد. تجزيه وتحليل ارزشيابي هاي پاياني نيز از غيرفعال بودن آنها حکايت دارد. در تمامي برگه هاي ارزشيابي پاياني سوالي در سطوح فعال شناختي طرح نگرديده، از ميان سطوح غيرفعال نيز، سطح درک و فهم بيشترين تعداد سوالات و بيشترين ميزان نمره را به خود اختصاص داده است. نتايج در همه موارد به استثناء معلمان با سابقه بالاي 30-25 سال، هيچ تفاوت معناداري را نشان نمي دهد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 841 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی