برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مطالعه تجربه دانش آموزان سال اول متوسطه درباره تخته هاي هوشمند

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
 
چکیده: 

تحقيق حاضر به مطالعه تجربه دانش آموزان سال اول متوسطه از تخته هاي هوشمند مي پردازد. بر اين اساس اثربخشي تخته هاي هوشمند بر اساس نگرش، ميزان يادگيري از طريق آنها و سهولت کاربرد آنها مطالعه شده است. براي اين کار با استفاده از مدل تحقيق توصيفي- اکتشافي و رويکرد تحقيق کمي-کيفي، در بخش کمي تعداد 114 دانش آموز سال اول متوسطه به صورت هدفمند انتخاب شدند که به تازگي به مدت يک سال تجربه کار با تخته هوشمند را کسب کرده بودند. اطلاعات کمي با استفاده از مقياس محقق ساخته، يعني مقياس نگرش به تخته هوشمند که پايايي آن با 24 گويه 904. به دست آمد، جمع آوري شدند. روايي سازه مقياس از طريق نظريه هاي مربوط به تخته هوشمند و تحليل عاملي تاييد شد و روايي متخصصان اين مقياس، توسط معلمان و متخصصان فناوري آموزشي تاييد شده است. در بخش کيفي داده هاي حاصل از مصاحبه با 20 نفر از دانش آموزان تحليل شده اند. يافته هاي تحقيق نشان دادند که نگرش کلي دانش آموزان سال اول دوره متوسطه نسبت به استفاده از تخته هوشمند پايين تر از حد متوسط است. دانش آموزاني که براي اولين بار با تخته هوشمند مواجه شده اند کاربردهاي واقعي تخته هوشمند را به دلايل مختلف مانند بي تجربگي معلمان، کمبود نرم افزارها و بسته هاي درسي الکترونيکي و فقدان برنامه هاي آموزشي منسجم و متناسب درک نکرده اند يا نگرش مثبتي نسبت به حضور تخته هاي هوشمند در کلاس هاي خود ندارند. بين نگرش نسبت به تخته هاي هوشمند در تجربه اوليه دانش آموزان با ميزان يادگيري و سهولت کاربرد تخته ها ارتباط قوي مشاهده شد. مدل اثربخشي تخته هوشمند نيز که با سه مولفه نگرش، يادگيري و سهولت در تحقيقات قبلي تدوين شده بود در تحقيق حاضر مورد تاييد قرار گرفت.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

قادری، م.، و خوشناموند، ز.، و محمدی، ر. (1396). مطالعه تجربه دانش آموزان سال اول متوسطه درباره تخته های هوشمند. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 14(26 (پیاپی 53)), 56-66. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=298058



Vancouver : کپی

قادری مصطفی، خوشناموند زهرا، محمدی رحیمه. مطالعه تجربه دانش آموزان سال اول متوسطه درباره تخته های هوشمند. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1396 [cited 2021May11];14(26 (پیاپی 53)):56-66. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=298058



IEEE : کپی

قادری، م.، خوشناموند، ز.، محمدی، ر.، 1396. مطالعه تجربه دانش آموزان سال اول متوسطه درباره تخته های هوشمند. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 14(26 (پیاپی 53)), pp.56-66. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=298058.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 162 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی