برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اصلاح برخي بدفهمي هاي دانشي و باوري دانش آموزان پايه سوم ابتدايي بر مبناي چهارچوب هاي حل مساله شونفلد و گانيه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه تعلیم و تربیت دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
 
چکیده: 

هدف از انجام اين پژوهش اصلاح تعدادي از بدفهمي هاي دانشي و باوري اثرگذار در حل مساله رياضي دانش آموزان سوم ابتدايي بر مبناي برخي دلالت هاي تربيتي مطرح در آموزش رياضي بود. جامعه آماري اين پژوهش کليه دانشآموزان سوم ابتدايي يکي از مدارس منطقه 3 تهران بود که پس از برگزاري آزمون هاي تشخيصي، 9 دانش آموز با نمونه گيري هدفمند انتخاب شدند. براي انجام اين پژوهش از يک ابزار تشخيصي محقق ساخته، مصاحبه نيمه ساختاريافته، آزمون حافظه فعال وکسلر4 و داستان هاي محقق ساخته استفاده شد. روايي ابزارهاي محقق ساخته با تاييد صاحب نظران و پايايي آزمون محقق ساخته با روش بازآزمايي و ضريب همبستگي 0.87 مورد تاييد قرار گرفت. تحليل داده ها با کمک آزمون ويلکاکسون و از طريق نرم افزار SPSS19 انجام شد. آزمون ويلکاکسون تفاوت معني داري را در نمره درک مفهوم و اصلاح بدفهمي هاي دانشي نشان داد. همچنين تحليل مصاحبه ها نشان دهنده تغيير باور دانشآموزان نسبت به عوامل اثرگذار در موفقيت آن ها است. استفاده از گامهاي بازنمايي عيني، نيمه تجسمي و انتزاعي در دانشآموزان با حافظه فعال قوي و متوسط و گامهاي بازنمايي عيني، نيمه تجسمي و درک مساله با کمک رسم شکل در دانشآموزان ضعيف مي تواند به اصلاح برخي بدفهمي هاي دانشي در درک مساله کمک نمايد و استفاده از منابع باوري «خود»، «ديگري» و «استنتاج» مي تواند بدفهمي هاي باوري دانش آموزان را تغيير دهد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نوروزی، س.، و مهرمحمدی، م.، و ریحانی، ا.، و فردانش، ه.، و ایمانی نایینی، م. (1396). اصلاح برخی بدفهمی های دانشی و باوری دانش آموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوب های حل مساله شونفلد و گانیه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 14(26 (پیاپی 53)), 17-26. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=298051



Vancouver : کپی

نوروزی سپیده، مهرمحمدی محمود، ریحانی ابراهیم، فردانش هاشم، ایمانی نایینی محسن. اصلاح برخی بدفهمی های دانشی و باوری دانش آموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوب های حل مساله شونفلد و گانیه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1396 [cited 2021May12];14(26 (پیاپی 53)):17-26. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=298051



IEEE : کپی

نوروزی، س.، مهرمحمدی، م.، ریحانی، ا.، فردانش، ه.، ایمانی نایینی، م.، 1396. اصلاح برخی بدفهمی های دانشی و باوری دانش آموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوب های حل مساله شونفلد و گانیه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 14(26 (پیاپی 53)), pp.17-26. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=298051.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 2353 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی