برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارائه مدل توضيحي ويژگي هاي فردي، ادراک از برنامه درسي و رشد شايستگي هاي رهبري دانشجويان دانشگاه شيراز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، بخش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
 
چکیده: 

هدف کلي اين تحقيق، بررسي رابطه بين ويژگي هاي فردي دانشجويان، ادراک آنان از برنامه درسي تجربه شده و رشد شايستگي هاي آنان در قالب يک مدل توضيحي مي باشد. جامعه آماري شامل کليه دانشجويان دوره کارشناسي دانشگاه شيراز بود، که در سال 90-91 مشغول به تحصيل بودند. با استفاده از روش نمونه گيري خوشه اي مرحله اي تعداد 18 کلاس از دانشجويان سال آخر گروههاي مختلف تحصيلي انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده شامل يک مقياس محقق ساخته ارزشيابي برنامه درسي تجربه شده و پرسشنامه رشد شايستگي رهبري بود. پس از محاسبه روايي و پايايي ابزار و توزيع بين افراد نمونه، داده ها با استفاده از روش آماري ضريب رگرسيون چند متغيره مورد تحليل قرار گرفتند و نتايج تحليل آماري نشان داد که رابطه معنا داري بين معدل و رشته تحصيلي دانشجويان با رشد شايستگي رهبري آنان وجود دارد. رابطه معنا داري بين جنسيت، معدل، رشته تحصيلي و محل سکونت دانشجويان با ادراک آنان از برنامه درسي تجربه شده وجود دارد. برنامه درسي تجربه شده نقش واسطه گري معناداري را در رابطه بين ويژگي فردي دانشجويان با رشد شايستگي آنان ايفا مي کند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

محمدی، م.، و ملتجی، ل. (1396). ارائه مدل توضیحی ویژگی های فردی, ادراک از برنامه درسی و رشد شایستگی های رهبری دانشجویان دانشگاه شیراز. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 14(25 (پیاپی 52)), 111-129. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=298022



Vancouver : کپی

محمدی مهدی، ملتجی لیلا. ارائه مدل توضیحی ویژگی های فردی, ادراک از برنامه درسی و رشد شایستگی های رهبری دانشجویان دانشگاه شیراز. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1396 [cited 2021May14];14(25 (پیاپی 52)):111-129. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=298022



IEEE : کپی

محمدی، م.، ملتجی، ل.، 1396. ارائه مدل توضیحی ویژگی های فردی, ادراک از برنامه درسی و رشد شایستگی های رهبری دانشجویان دانشگاه شیراز. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 14(25 (پیاپی 52)), pp.111-129. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=298022.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 86 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی