مشخصات مقاله عنوان نشریه: پژوهش در برنامه ريزي درسي (دانش و پژوهش در علوم تربيتي-برنامه ريزي درسي) اطلاعات شماره: بهار 1396 , دوره 14 , شماره 25 (پياپي 52) ; از صفحه 74 تا صفحه 83 . عنوان مقاله: تاثير استفاده از فناوري هاي نوين آموزشي برکيفيت فعاليت هاي آموزشي دبيران نویسندگان: شكاري عباس*, محمدي خشويي زهرا, محمدي بهادر آدرس: * دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان، کاشان، ایران چکیده: هدف اين پژوهش تاثيراستفاده از فناوري هاي نوين آموزشي برکيفيت فعاليت هاي آموزشي دبيران شاغل در مدارس متوسطه دخترانه شهر اصفهان بود. اين پژوهش از حيث هدف، کاربردي و از حيث موقعيت، ميداني و بر حسب روش، توصيفي از نوع زمينه يابي است. جامعه ي آماري اين پژوهش شامل کليه ي دبيران شاغل مقطع متوسطه ي دخترانه ي شهر اصفهان به تعداد 1756 نفر است که از بين آنها 252نفردبير به عنوان نمونه آماري و به شيوه ي نمونه گيري تصادفي طبقه اي انتخاب شدند.ابزارگردآوري داده ها شامل پرسش نامه ي محقق ساخته در طيف ليکرتي 5 درجه اي شامل 25 سوال براي سنجش استفاده از فناوري هاي توين آموزشي دبيران با ضريب آلفاي کرونباخ 87. استفاده شد و روايي صوري و محتوايي آن با استفاده از نظر متخصصان تاييد شد.. ازآمار توصيفي و استنباطي( جدول توزيع فراواني، شاخص هاي مرکزي و پراکندگي توزيع، ميانگين، انحراف معيار، تحليل واريانس، آزمون دانکن) به کمک نرم افزار SPSS نسخه 16 براي تجزيه و تحليل داده ها بهره گرفته شد. نتايج به دست آمده نشان داد که بين استفاده از فناوري هاي نوين آموزشي و کيفيت فعاليت هاي آموزشي دبيران از نظر آماري رابطه معنا داري وجود دارد و نيز مشاهده شد که کيفيت آموزشي با بکارگيري نرم افزارهاي کاربردي در آموزش با مولفه هاي کيفيت در سطح بسيار زياد قرار گرفته است و نشان داد که متغير بکارگيري از رايانه بيشترين اثر را بر کيفيت آموزشي دبيران دارد و بکارگيري نرم افزارهاي کاربردي و اينترنت در رتبه هاي بعدي قرار دارد. کلید واژه: فناوري هاي نوين آموزشي(Q1)کيفيت فعاليت هاي آموزشي(Q1)مدارس متوسطه(Q2)نرم افزارهاي کاربردي(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: دبیرانمدارس ابتداییدوره متوسطهمدارس ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: بررسي و مطالعه چگونگي استفاده دبيران مقطع متوسطه نظري شهر اصفهان از وسايل كمك آموزشيرابطه نگرش دبيران با عملكرد آموزشي آنانمطالعه ميزان آشنايي دبيران شهر کرج با طراحي آموزشي و کاربرد رسانه هانياز سنجي آموزشي دبيران مدارس متوسطه از ديدگاه دبيران و مديرانبررسي ميزان دسترسي دبيران و بهره گيري آنان از فناوري اطلاعات در مدارس متوسطه شهر اصفهان مقالات همایشی مرتبط: مدل معادله ساختاری رابطه بین عدالت آموزشی، و رهبری آموزشی، با نشاط یادگیریبررسی اثر بخشی دوره های آموزشی زمین شناسی در ارتقای عملکرد حرفه ای دبیران زمین شناسیتاثیر وجود تجهیزات رایانه ای در محیط آموزشی بر میزان به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات (مورد مطالعه دبیران دبیرستان های دخترانه هوشمند شهر اصفهان)بررسی تاثیر آموزش الکترونیکی بر رفتار دانش آموزان از دیدگاه دبیرانبررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد آموزشی دبیران شهرستان قم ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 255 آخرین های بلاگ تست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متنآیا میان تعداد نویسندگان یک مقاله و تعداد استنادات آن رابطه وجود دارد ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی