مشخصات مقاله عنوان نشریه: پژوهش در برنامه ريزي درسي (دانش و پژوهش در علوم تربيتي-برنامه ريزي درسي) : بهار 1396 , دوره 14 , شماره 25 (پياپي 52) ; از صفحه 47 تا صفحه 62 . عنوان مقاله: بررسي انواع تعامل در محيط هاي يادگيري الکترونيکي با کيفيت يادگيري در پرديس هاي مجازي نویسندگان: ابراهيم زاده عيسي, معصومي فرد مرجان* آدرس: * گروه علوم تربيتي، دانشگاه پيام نور چکیده: هدف اين پژوهش، بررسي انواع تعامل در محيط هاي يادگيري الکترونيکي با کيفيت يادگيري در اين پرديس هاي مجازي است. اين مطالعه از نوع توصيفي- همبستگي است و به روش پيمايشي انجام شده است. جامعه آماري پژوهش شامل کليه دانشجويان کارشناسي ارشد پرديس هاي مجازي دانشگاه تهران (2179 نفر) است که 385 نفر از آنان به روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شده و به پرسشنامه محقق ساخته که بر اساس طيف ليکرت 6 درجه اي تدوين گرديد و روايي آن توسط صاحبنظران مورد تائيد قرار گرفت، همچنين پايايي آن نيز بر اساس ضريب آلفاي کرونباخ 0.93 به دست آمد، پاسخ دادند. يافته هاي پژوهش با استفاده از روشهاي آمار توصيفي و استنباطي به کمک نرم افزار spss نسخه 18، تحليل شد. نتايج آزمون ضريب همبستگي پيرسون نشان دهنده اين است که ميان انواع تعامل (يادگيرنده- ياددهنده، يادگيرنده- يادگيرنده، يادگيرنده- محتوا، ياددهنده- ياددهنده، ياددهنده- محتوا، محتوا- محتوا) با کيفيت يادگيري در پرديس هاي مجازي رابطه معني دار و مستقيم وجود دارد. همچنين نتايج آزمون فريدمن که به منظور رتبه بندي انواع تعامل مورد استفاده قرار گرفت نيز نشان داد که تعامل «يادگيرنده- يادگيرنده » داراي بيشترين اهميت و تعامل «محتوا- محتوا » داراي کمترين اهميت در ميان انواع تعاملات پرديس هاي مجازي مي باشد. لذا هر قدر انواع تعامل در دانشگاه ها و پرديس هاي مجازي بيشتر شود، دلگرمي و انگيزه دانشجويان نيز بيشتر شده و سبب يادگيري عميق تر، معنادارتر و با کيفيت تر آنان مي گردد. كلید واژه: پرديس هاي مجازي(Q1)تعامل(Q2)کيفيت يادگيري(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: ارتباطفرهنگرسانهنظم ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: طراحي و ارايه مدل تعاملي موثر در دانشگاه هاي باز و مجازي ايرانتوانايي پيش بيني ترجيحات تعامل بر اساس سبک هاي يادگيري دانشجويان دوره هاي آموزش مبتني بر وبدانشگاه مجازي: تحول از آموزش به يادگيريدانشگاه مجازيدانشگاه مجازي مقالات همایشی مرتبط: تببين عوامل فرهنگي در تعاملات دانشجويان مجازيبررسي آموزش مجازي دانشگاه ها به منظور تقويت يادگيري تطبيقي دانشجويانرابطه زير ساخت هاي مديريت دانش با هوش سازماني پرديس قم دانشگاه تهرانانگاره طراحي پرديس کودک با رويکرد روانشناسي محيطيبررسي تجارب يادگيري دانشجويان در محيط آموزش مجازي در سال 1392 ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه بازدید یکساله 543 آخرین های بلاگ با کد رایگان QR میزان استفاده از ارائه خود را افزایش دهیدمحققان پر استناد ایران در سال 2019موضوعات جدید علمی را استخراج کنیدبا سرویس رایگان موضوعات مرتبط در ساینس دایرکت آشنا شویمپابلونز : ابزاری رایگان برای رصد مقالات علمی به صورت رایگان از وب آو ساینسچگونه استنادات خود را افزایش دهیم؟ ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی