مشخصات مقاله عنوان نشریه: پژوهش در برنامه ريزي درسي (دانش و پژوهش در علوم تربيتي-برنامه ريزي درسي) اطلاعات شماره: بهار 1396 , دوره 14 , شماره 25 (پياپي 52) ; از صفحه 47 تا صفحه 62 . عنوان مقاله: بررسي انواع تعامل در محيط هاي يادگيري الکترونيکي با کيفيت يادگيري در پرديس هاي مجازي نویسندگان: ابراهيم زاده عيسي, معصومي فرد مرجان* آدرس: * گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور چکیده: هدف اين پژوهش، بررسي انواع تعامل در محيط هاي يادگيري الکترونيکي با کيفيت يادگيري در اين پرديس هاي مجازي است. اين مطالعه از نوع توصيفي- همبستگي است و به روش پيمايشي انجام شده است. جامعه آماري پژوهش شامل کليه دانشجويان کارشناسي ارشد پرديس هاي مجازي دانشگاه تهران (2179 نفر) است که 385 نفر از آنان به روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شده و به پرسشنامه محقق ساخته که بر اساس طيف ليکرت 6 درجه اي تدوين گرديد و روايي آن توسط صاحبنظران مورد تائيد قرار گرفت، همچنين پايايي آن نيز بر اساس ضريب آلفاي کرونباخ 0.93 به دست آمد، پاسخ دادند. يافته هاي پژوهش با استفاده از روشهاي آمار توصيفي و استنباطي به کمک نرم افزار spss نسخه 18، تحليل شد. نتايج آزمون ضريب همبستگي پيرسون نشان دهنده اين است که ميان انواع تعامل (يادگيرنده- ياددهنده، يادگيرنده- يادگيرنده، يادگيرنده- محتوا، ياددهنده- ياددهنده، ياددهنده- محتوا، محتوا- محتوا) با کيفيت يادگيري در پرديس هاي مجازي رابطه معني دار و مستقيم وجود دارد. همچنين نتايج آزمون فريدمن که به منظور رتبه بندي انواع تعامل مورد استفاده قرار گرفت نيز نشان داد که تعامل «يادگيرنده- يادگيرنده » داراي بيشترين اهميت و تعامل «محتوا- محتوا » داراي کمترين اهميت در ميان انواع تعاملات پرديس هاي مجازي مي باشد. لذا هر قدر انواع تعامل در دانشگاه ها و پرديس هاي مجازي بيشتر شود، دلگرمي و انگيزه دانشجويان نيز بيشتر شده و سبب يادگيري عميق تر، معنادارتر و با کيفيت تر آنان مي گردد. کلید واژه: پرديس هاي مجازي(Q1)تعامل(Q2)کيفيت يادگيري(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: ارتباطفرهنگرسانهنظم ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: توانايي پيش بيني ترجيحات تعامل بر اساس سبک هاي يادگيري دانشجويان دوره هاي آموزش مبتني بر وبطراحي و ارايه مدل تعاملي موثر در دانشگاه هاي باز و مجازي ايراندانشگاه مجازيدانشگاه مجازيدانشگاه مجازي: تحول از آموزش به يادگيري مقالات همایشی مرتبط: بررسی آموزش مجازی دانشگاه ها به منظور تقویت یادگیری تطبیقی دانشجویانتببین عوامل فرهنگی در تعاملات دانشجویان مجازیبررسی تجارب یادگیری دانشجویان در محیط آموزش مجازی در سال 1392رابطه زیر ساخت های مدیریت دانش با هوش سازمانی پردیس قم دانشگاه تهرانانگاره طراحی پردیس کودک با رویکرد روانشناسی محیطی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 778 آخرین های بلاگ معرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متن ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی