برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مفهوم پردازي گفتمان برنامه درسي محيط کار؛ گفتمان نو ظهور يا مغفول؟

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهیدبهشتی تهران، تهران، ایران
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف مفهوم پردازي برنامه درسي محيط کار به عنوان يک گفتمان مغفول يا نوظهور به صورت کيفي و با ديدي پديدارشناسانه از نوع توصيفي انجام گرفت. برنامه درسي محيط کار پديده اي است که وابسته به زمينه، متن و تابع بلوغ سازمان ها بوده و شامل مجموعه اي از مباحثات است که در بسترهاي مختلف مي بايست مورد تفسير و تعبير قرار گيرد. زيرا در فرآيند توليد گفتماني برخي برخي گفتمان ها، ممنوع يا سرکوب و برخي ديگر پذيرفته مي شوند. از سويي تفاوت در بستر، عرصه و گفتمان هاي معين، موجب شکل گيري، دگرگوني و حتي ديگرگوني در گفتمان هاي برنامه درسي در محيط کار مي شود. آنچه در اين فرآيند مشهود است وجود برنامه درسي محيط کار به عنوان يک فرآيند مغفول است که فراسوي هر گفتمان آن، گفتمان ديگري وجود دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

دوستی حاجی آبادی، ه.، و فتحی واجارگاه، ک.، و خراسانی، ا.، و صفایی موحد، س. (1396). مفهوم پردازی گفتمان برنامه درسی محیط کار؛ گفتمان نو ظهور یا مغفول؟. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 14(25 (پیاپی 52)), 28-34. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=298002



Vancouver : کپی

دوستی حاجی آبادی هومن، فتحی واجارگاه کوروش، خراسانی اباصلت، صفایی موحد سعید. مفهوم پردازی گفتمان برنامه درسی محیط کار؛ گفتمان نو ظهور یا مغفول؟. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1396 [cited 2021May11];14(25 (پیاپی 52)):28-34. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=298002



IEEE : کپی

دوستی حاجی آبادی، ه.، فتحی واجارگاه، ک.، خراسانی، ا.، صفایی موحد، س.، 1396. مفهوم پردازی گفتمان برنامه درسی محیط کار؛ گفتمان نو ظهور یا مغفول؟. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 14(25 (پیاپی 52)), pp.28-34. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=298002.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی