برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي نقش عوامل زمينه اي موثر در تقلب تحصيلي دانش آموزان: رويکرد تحليل آميخته

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسي عوامل زمينه اي موثر بر انجام تقلب تحصيلي با رويکرد تحليل آميخته از نوع روش اکتشافي است. جامعه پژوهش شامل معلمان و دانش آموزان سال سوم مقطع دوره اول متوسطه شهرستان چالدران استان آذربايجان غربي است. شرکت کنندگان در پژوهش، براي مصاحبه با معلمان، شامل 13 نفر و براي گردآوري اطلاعات پرسشنامه اي از دانش آموزان، شامل 168 نفر است که بر اساس جدول کرجسي و مورگان و به شيوه تصادفي خوشه اي چندمرحله اي انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها در ميان معلمان از مصاحبه حضوري و در ميان دانش آموزان، از پرسشنامه محقق ساخته عوامل زمينه اي موثر بر تقلب تحصيلي حاصل از تحليل مصاحبه هاي انجام شده از معلمان و نيز پرسشنامه تقلب تحصيلي آندرمن و همکاران (2010) با تاييد روايي توسط صاحب نظران و با ضريب پايايي آلفاي کرونباخ، به ترتيب، 0.77 و 0.79 استفاده شد. براي تحليل داده ها، از روش هاي آمار توصيفي و مدل تحليل مسير با SPSS18 و AMOS18 استفاده گرديد. يافته هاي پژوهش نشان داد از نظر معلمان، نوع ارزشيابي، شرايط اجراي آزمون و نظارت، ويژگي ها و روش هاي معلم، برخورد نکردن با افراد متقلب، تاثيرات گروه همسال و انتظارات محيطي و از نظر دانش آموزان، نوع ارزشيابي، شرايط اجراي آزمون و نظارت، ويژگي ها و روش هاي معلم، تاثيرات گروه همسال و انتظارات محيطي در اقدام به انجام تقلب تحصيلي موثر هستند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

یارمحمدزاده، پ.، و داداش زاده، م.، و داداش زاده، و. (1395). بررسی نقش عوامل زمینه ای موثر در تقلب تحصیلی دانش آموزان: رویکرد تحلیل آمیخته. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 13(23 (پیاپی 50)), 126-135. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297739



Vancouver : کپی

یارمحمدزاده پیمان، داداش زاده مجید، داداش زاده وحید. بررسی نقش عوامل زمینه ای موثر در تقلب تحصیلی دانش آموزان: رویکرد تحلیل آمیخته. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1395 [cited 2021May16];13(23 (پیاپی 50)):126-135. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297739



IEEE : کپی

یارمحمدزاده، پ.، داداش زاده، م.، داداش زاده، و.، 1395. بررسی نقش عوامل زمینه ای موثر در تقلب تحصیلی دانش آموزان: رویکرد تحلیل آمیخته. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 13(23 (پیاپی 50)), pp.126-135. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297739.



 

 
بازدید یکساله 393 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی