برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تحليل محتواي کتاب تعليمات اجتماعي ششم بر اساس مولفه هاي سند تحول بنيادين (هويت ملي، اخلاق، آداب و مهارت هاي زندگي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* بخش علوم تربیتی، واحد کازرون، دانشگاه آزاد اسلامی، کازرون، ایران
 
چکیده: 

پژوهش حاضر به تحليل محتواي کتاب مطالعات اجتماعي ششم ابتدايي و شناخت ويژگي هاي کتاب بر اساس مولفه هاي سند تحول بنيادين مي پردازد. جامعه اول تحقيق، کتاب تعليمات اجتماعي ششم و واحد تحليل جمله و جامعه دوم تعداد 30 نفر از معلمان ششم ابتدايي بخش مرکزي کازرون به صورت تمام شماري بود. روش تحقيق توصيفي از نوع تحليل محتوا بود. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بر اساس سه مقوله فوق و سياهه تحليل محتوا بود. براي محاسبه پايايي و روايي از آلفاي کرونباخ با 0.85 وروايي محتوايي استفاده شد، درمجموع با استفاده از آزمون خي دو نتايج زير حاصل شد: از ديد معلمان، کتاب اجتماعي ششم در سطح متوسطي (43 %) به مولفه هويت ملي، در سطح پايين تر از متوسط با (36%) به مولفه آداب و مهارت هاي زندگي و در سطح متوسطي (50%) به مولفه اخلاق در نظام اجتماعي پرداخته است. در تحليل محتوا، از ميان مقوله هاي هويت ملي به ويژگي هاي جغرافيايي با (23 %) بيشترين توجه و به نماد ملي و اسطوره ملي به ترتيب با (15.5% و 07%) کمترين توجه شده است. از ميان مقوله هاي آداب و مهارت هاي زندگي به تصميم گيري بيشترين توجه (49%) و به تفکر انتقادي ومقابله با استرس با (06% و 5%) درصد به ترتيب کمترين توجه شده است. از ميان مقوله هاي اخلاق در نظام اجتماعي به ميهن دوستي بيشترين توجه (32%) و به عدالت جويي (13%) کمترين توجه شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

اسدالهی، ف.، و قاسمی زاد، ع.، و دهقانی، ی. (1395). تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی ششم بر اساس مولفه های سند تحول بنیادین (هویت ملی, اخلاق, آداب و مهارت های زندگی). پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 13(23 (پیاپی 50)), 79-88. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297732



Vancouver : کپی

اسدالهی فاطمه، قاسمی زاد علیرضا، دهقانی یوسف. تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی ششم بر اساس مولفه های سند تحول بنیادین (هویت ملی, اخلاق, آداب و مهارت های زندگی). پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1395 [cited 2021May12];13(23 (پیاپی 50)):79-88. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297732



IEEE : کپی

اسدالهی، ف.، قاسمی زاد، ع.، دهقانی، ی.، 1395. تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی ششم بر اساس مولفه های سند تحول بنیادین (هویت ملی, اخلاق, آداب و مهارت های زندگی). پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 13(23 (پیاپی 50)), pp.79-88. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297732.



 

 
بازدید یکساله 1252 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی