برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

چالش هاي دانشگاه در تدوين محتواي متناسب با شايستگي هاي يادگيرنده مادام العمر

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور، اصفهان، ایران
 
چکیده: 

پژوهش حاضر در صدد شناسايي چالش هاي دانشگاه در انتخاب و سازماندهي محتوا مطابق با اصول يادگيري مادام العمر است. در اين تحقيق ترکيبي، در بخش کيفي با روش تحليل محتوا ديدگاه هاي 24 نفر از مديران دانشگاه هاي دولتي که با روش نمونه گيري هدفمند از نوع زنجيره اي انتخاب شده اند، از طريق مصاحبه نيمه سازمان يافته جمع آوري شده است. در بخش کمي نيز با روش توصيفي پيمايشي ديدگاه 153 نفر از اعضاي هيات علمي اين دانشگاه ها که با روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي انتخاب شده اند، از طريق پرسشنامه محقق ساخته بررسي شده است. روايي محتواي آن توسط متخصصان تاييد و پاياييش با آلفاي کرونباخ 0.96 برآورد گرديد. داده ها با استفاده از روش هاي آمار توصيفي و استنباطي و نرم افزار spss17 تحليل شده اند. يافته ها حاکيست چالش هاي دانشگاه هنگام انتخاب و سازماندهي محتوا عبارتند از: کاربردي نبودن آموخته ها، عدم آشنايي با روش تحقيق در رشته تحصيلي، بي توجهي به آموزش يک زبان بين المللي، عدم استفاده از محتواي ميان رشته اي، تاکيد کم بر توانايي هاي عمومي و بي توجهي به کيفيت کار پژوهشي دانشجو. ميان ديدگاه اعضاي هيات علمي برحسب متغيرهاي جنس، نوع دانشگاه، مرتبه علمي و تحصيلات در سطح P=0.05 تفاوت معنادار وجود ندارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کریمی، ص.، و نصر، ا.، و شریف، م. (1395). چالش های دانشگاه در تدوین محتوای متناسب با شایستگی های یادگیرنده مادام العمر. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 13(23 (پیاپی 50)), 14-26. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297710



Vancouver : کپی

کریمی صدیقه، نصر احمدرضا، شریف مصطفی. چالش های دانشگاه در تدوین محتوای متناسب با شایستگی های یادگیرنده مادام العمر. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1395 [cited 2021May13];13(23 (پیاپی 50)):14-26. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297710



IEEE : کپی

کریمی، ص.، نصر، ا.، شریف، م.، 1395. چالش های دانشگاه در تدوین محتوای متناسب با شایستگی های یادگیرنده مادام العمر. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 13(23 (پیاپی 50)), pp.14-26. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297710.



 

 
بازدید یکساله 76 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی