5 SID.ir | ارزيابي وضعيت آموزش راهنمايان گردشگري در ايران با رويکرد ارايه الگوي آموزشي در سطح دانشگاهي

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

ارزيابي وضعيت آموزش راهنمايان گردشگري در ايران با رويکرد ارايه الگوي آموزشي در سطح دانشگاهي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه ملي علوم آذربايجان
 
چکیده: 

با توجه به اهميت و نقش راهنمايان تور در ارايه خدمات گردشگري به گردشگران داخلي و خارجي و همچنين کم توجهي به موضوعات مربوط به راهنمايان تور در ادبيات گردشگري، اين تحقيق به ارزيابي وضعيت آموزش راهنمايان گردشگري در ايران ميپردازد. اين پژوهش که از لحاظ روش شناسي، تحليلي- پيمايشي است، با هدف شناخت وضعيت فعلي آموزش راهنمايان گردشگري در ايران و ارايه راهکارهاي مناسب جهت بهينه نمودن آموزش ها و توسعه برنامه هاي آموزشي راهنمايان گردشگري نوشته شده است. نمونه آماري پژوهش حاضر را 120 نفر ازکارشناسان گردشگري، اساتيد و راهنمايان آموزش ديده و حرفه اي تشکيل ميدهد. داده هاي اين پژوهش از طريق پرسشنامه (با 34 متغير) جمع آوري و با استفاده از روش هاي آمار توصيفي و آزمون کاي دو تجزيه و تحليل شده است. يافته هاي پژوهش حاکي از آن است که وضعيت برنامه هاي درسي و تکنولوژي، تجهيزات و منابع فيزيکي و مديريت و سياست گذاري هاي کلان گردشگري در حد متوسط بوده و بازنگري در برنامه هاي درسي و افزايش تجهيزات، تسهيلات و امکانات لازم در مراکز آموزشي ضروري به نظر ميرسد. در اين راستا، براي رسيدن به وضعيت مطلوب بايستي در سياست گذاري هاي کلان گردشگري کشور نسبت به توسعه مراکز آموزشي در استان هاي گردشگرپذير و توسعه امور آموزشي راهنمايان در دانشگاه ها برنامه ريزي مناسبي صورت گيرد.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 95
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی