برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1393 , دوره  9 , شماره  28 ; از صفحه 1 تا صفحه 16 .
 
عنوان مقاله: 

جايگاه رسانه هاي اجتماعي در توسعه بازاريابي گردشگري الکترونيکي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسي بررسي جايگاه رسانه هاي اجتماعي در توسعه بازاريابي گردشگري الکترونيکي ايران انجام يافته است. اين پژوهش به شيوه پيمايشي و با کمک پرسشنامه بر روي 250 نفر از کارشناسان بازاريابي دفاتر خدمات مسافرتي متخصص، در تورهاي تفريحي درون مرزي و برون مرزي که در شهر تهران فعاليت مي کنند، انجام گرفته است. بر اساس يافته هاي اين پژوهش نقش رسانه هاي اجتماعي خصوصا رسانه هايي که کارکرد تصوير و کليپ هاي ويديويي دارند در توسعه صنعت گردشگري الکترونيک بايد بيشتر مورد توجه واقع شود. بر اين اساس عکس و فيلم گردشگران در معرفي ظرفيت هاي گردشگري ايران در فضاي مجازي يک فاکتور ضروري است که تاثير مستقيمي بر روي انتخاب مقصد گردشگري توسط گردشگران بين المللي دارد. آنچه در اين تحقيق بدست آمد اين است که با افزايش استفاده از شبکه هاي اجتماعي، کاميونيتيهاي محتوايي و وبلاگها، توانايي بازاريابي گردشگري الکترونيکي افزايش مييابد اما در مجموع مي توان گفت هنوز رسانه هاي اجتماعي نتوانسته اند جايگاه خود را در توسعه بازاريابي گردشگري الکترونيکي پيدا کنند و اين تفاوت ناشي از ويژگي هاي ارتباطي و بازارايابي متفاوت رسانه هاي جديد با رسانه هاي قديمي تر است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 489
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی