برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1393 , دوره  9 , شماره  28 ; از صفحه 1 تا صفحه 16 .
 
عنوان مقاله: 

جايگاه رسانه هاي اجتماعي در توسعه بازاريابي گردشگري الکترونيکي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات
 
چکیده: 
پژوهش حاضر با هدف بررسي بررسي جايگاه رسانه هاي اجتماعي در توسعه بازاريابي گردشگري الکترونيکي ايران انجام يافته است. اين پژوهش به شيوه پيمايشي و با کمک پرسشنامه بر روي 250 نفر از کارشناسان بازاريابي دفاتر خدمات مسافرتي متخصص، در تورهاي تفريحي درون مرزي و برون مرزي که در شهر تهران فعاليت مي کنند، انجام گرفته است. بر اساس يافته هاي اين پژوهش نقش رسانه هاي اجتماعي خصوصا رسانه هايي که کارکرد تصوير و کليپ هاي ويديويي دارند در توسعه صنعت گردشگري الکترونيک بايد بيشتر مورد توجه واقع شود. بر اين اساس عکس و فيلم گردشگران در معرفي ظرفيت هاي گردشگري ايران در فضاي مجازي يک فاکتور ضروري است که تاثير مستقيمي بر روي انتخاب مقصد گردشگري توسط گردشگران بين المللي دارد. آنچه در اين تحقيق بدست آمد اين است که با افزايش استفاده از شبکه هاي اجتماعي، کاميونيتيهاي محتوايي و وبلاگها، توانايي بازاريابي گردشگري الکترونيکي افزايش مييابد اما در مجموع مي توان گفت هنوز رسانه هاي اجتماعي نتوانسته اند جايگاه خود را در توسعه بازاريابي گردشگري الکترونيکي پيدا کنند و اين تفاوت ناشي از ويژگي هاي ارتباطي و بازارايابي متفاوت رسانه هاي جديد با رسانه هاي قديمي تر است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

دلاور، ع.، و قادری، ا.، و مجدی، ن. (1393). جایگاه رسانه های اجتماعی در توسعه بازاریابی گردشگری الکترونیکی ایران. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی), 9(28), 1-16. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297563



Vancouver : کپی

دلاور علی، قادری اسماعیل، مجدی نیما. جایگاه رسانه های اجتماعی در توسعه بازاریابی گردشگری الکترونیکی ایران. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی). 1393 [cited 2021December09];9(28):1-16. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297563



IEEE : کپی

دلاور، ع.، قادری، ا.، مجدی، ن.، 1393. جایگاه رسانه های اجتماعی در توسعه بازاریابی گردشگری الکترونیکی ایران. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی), [online] 9(28), pp.1-16. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297563.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 726 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی