برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1394 , دوره  9 , شماره  30 ; از صفحه 123 تا صفحه 145 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه علي بهزيستي ذهني، کيفيت زندگي و سبک هاي هويت با پيشرفت تحصيلي از طريق خود کارآمدي تحصيلي در دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر بندرعباس

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور تعيين رابطه علي بهزيستي ذهني، کيفيت زندگي و سبک هاي هويت با پيشرفت تحصيلي از طريق خودکارآمدي تحصيلي انجام شده است. طرح اين پژوهش توصيفي- همبستگي و از نوع مدل يابي علي است. نمونه مورد بررسي 328 نفر پسر دانش آموز پايه اول تا چهارم دبيرستان شهر بندرعباس در سال تحصيلي 94 - 93 مي باشند که از طريق نمون هگيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شده اند. ابزارهاي استفاده در اين پژوهش، پرسشنامه بهزيستي ذهني) PANAS (فرم کوتاه پرسشنامه کيفيت زندگي سازمان بهداشت جهاني (WHOQOL)، سياهه تجديد نظر شده سبک هاي هويت برزونسکي (ISI6G)، معدل تحصيلي و پرسشنامه باورهاي خودکارآمدي تحصيلي (ASEBQ) بودند. ارزيابي الگوي پيشنهادي نشان داد که مدل پيشنهادي معادلات ساختاري روابط علي بين متغيرهاي ياد شده از برازش قابل قبولي برخوردار هستند و همه مسيرهاي ياد شده در سطح p>0.001 معني دار بودند. به طور کلي، نتايج نشان داد که بهزيستي ذهني، کيفيت زندگي و سبک هاي هويت از طريق خودکارآمدي تحصيلي با پيشرفت تحصيلي رابطه معني دار دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
بازدید یکساله 110 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی