برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1394 , دوره  9 , شماره  29 ; از صفحه 81 تا صفحه 105 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير آموزش کتاب «تفکر و سبک زندگي» بر يادگيري تفکر و سبک زندگي و مهارت هاي دانش آموزان شهرستان قلعه گنج در سال تحصيلي 94-93

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

درس تفکر و سبک زندگي با هدف تقويت مهارت هاي تفکر و سبک زندگي دانش آموزان در بعضي مدارس ابتدايي کشور اجرا شده است. هدف: مطالعه حاضر، بررسي تاثيرآموزش کتاب» تفکر و سبک زندگي» بر مهارت هاي تفکر و سبک زندگي دان شآموزان شهرستان قلعه گنج به انجام رسيده و در پي بررسي ميزان تاثيرگذاري اين درس آزمايشي بوده است.
روش: روش اين پژوهش، نيمه آزمايشي با طرح پيش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود، جامعه پژوهش شامل کليه دانش آموزان پايه ششم ابتدايي شهرستان قلعه گنج در سال تحصيلي
93-94 بود. نمونه مورد مطالعه شامل 48 نفر بود که در قالب 3 گروه 16 در سه گروه مداخله، شبه مداخله وگواه با استفاده از روش نمونه گيري هدفمند انتخاب و جايگزاري شدند. براي گردآوري اطلاعات از پرسش نامه 20 سوالي مهارت تفکر و پرسش نامه 30 سوالي سبک زندگي استفاده شده است. داده ها با کمک نرم افزار SPSS 21 وبا استفاده از آماره هاي توصيفي، تحليل کواريانس و تحليل واريانس چندمتغيره تجزيه و تحليل شدند.
يافته ها: يافته هاي اين مطالعه، نشان دادند که آموزش تفکر بر يادگيري تفکر و سبک زندگي دان شآموزان موثر بوده است. بعلاوه ميزان اثربخشي مداخله بر زيرمقياس هاي 10 گانه سبک زندگي تفاوت هايي را نشان داد. يافته ها در قالب جايگاه نظري موجود و ادبيات پژوهش تبيين شده اند. بنابر نتايج، تعميق و آموزش اين گونه دوره هاي آموزشي و تربيتي توصيه مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 695
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی