4 SID.ir | روابط ساختاري نقش گروه هاي آموزشي باکيفيت عملکرد معلمان: نقش ميانجي توانمندسازي

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

روابط ساختاري نقش گروه هاي آموزشي باکيفيت عملکرد معلمان: نقش ميانجي توانمندسازي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه ايلام
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش، آزمون روابط ساختاري نقش گروه هاي آموزشي با کيفيت عملکرد معلمان با نقش ميانجي توانمندسازي آنان در دبيرستان هاي شهر ياسوج بود. روش مطالعه حاضر از نوع همبستگي بود شرکت کنندگان 201 نفر از معلمان (111 مرد، 90 زن) دبيرستان هاي شهر ياسوج در سال تحصيلي 93-92 بودند که با استفاده از روش نمونه گيري طبقه اي انتخاب شدند. همه آنها مقياس هاي نقش گروه هاي آموزشي، کيفيت عملکرد و توانمندسازي را تکميل کردند. داده ها با مدل معادلات ساختاري با استفاده از نرم افزار LISREL تحليل شدند. يافته ها نشان داد که نقش گروه هاي آموزشي به طور مستقيم بر توانمندسازي اثر ساختاري دارد. نقش گروه هاي آموزشي به طور مستقيم بر کيفيت عملکرد اثر ساختاري دارد. نقش گروه هاي آموزشي به طور غيرمستقيم با ميانجي توانمندسازي بر کيفيت عملکرد تاثير دارد. نتيجه ميگيريم نقش گروه هاي آموزشي مي تواند به طور مستقيم توانمندسازي و کيفيت عملکرد را تحت تاثير قرار دهد. همچنين نقش گروه هاي آموزشي به طور غير مستقيم و با واسطه توانمندسازي مي تواند کيفيت عملکرد را تحت تاثير قرار دهد. تلويحات کاربردي يافته ها مورد بحث قرار گرفت.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 291
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی