برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1395 , دوره  10 , شماره  32 ; از صفحه 0 تا صفحه 0 .
 
عنوان مقاله: 

روابط ساختاري نقش گروه هاي آموزشي باکيفيت عملکرد معلمان: نقش ميانجي توانمندسازي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه ایلام
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش، آزمون روابط ساختاري نقش گروه هاي آموزشي با کيفيت عملکرد معلمان با نقش ميانجي توانمندسازي آنان در دبيرستان هاي شهر ياسوج بود. روش مطالعه حاضر از نوع همبستگي بود شرکت کنندگان 201 نفر از معلمان (111 مرد، 90 زن) دبيرستان هاي شهر ياسوج در سال تحصيلي 93-92 بودند که با استفاده از روش نمونه گيري طبقه اي انتخاب شدند. همه آنها مقياس هاي نقش گروه هاي آموزشي، کيفيت عملکرد و توانمندسازي را تکميل کردند. داده ها با مدل معادلات ساختاري با استفاده از نرم افزار LISREL تحليل شدند. يافته ها نشان داد که نقش گروه هاي آموزشي به طور مستقيم بر توانمندسازي اثر ساختاري دارد. نقش گروه هاي آموزشي به طور مستقيم بر کيفيت عملکرد اثر ساختاري دارد. نقش گروه هاي آموزشي به طور غيرمستقيم با ميانجي توانمندسازي بر کيفيت عملکرد تاثير دارد. نتيجه ميگيريم نقش گروه هاي آموزشي مي تواند به طور مستقيم توانمندسازي و کيفيت عملکرد را تحت تاثير قرار دهد. همچنين نقش گروه هاي آموزشي به طور غير مستقيم و با واسطه توانمندسازي مي تواند کيفيت عملکرد را تحت تاثير قرار دهد. تلويحات کاربردي يافته ها مورد بحث قرار گرفت.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
بازدید یکساله 102 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی