برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1395 , دوره  10 , شماره  32 ; از صفحه 0 تا صفحه 0 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش مهارت هاي زندگي بر خودپنداره ي دانش آموزان داراي افت تحصيلي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

پژوهش حاضر باهدف بررسي تاثير آموزش مهارت هاي زندگي بر خودپنداره ي دانش آموزان داراي افت تحصيلي انجام شد. روش پژوهش نيمه آزمايشي با طرح پيش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه ي آماري پژوهش شامل کليه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه ي شهرستان نمين در سال تحصيلي 93-1392 بودند که از ميان آنان، 30 دانش آموز با افت تحصيلي به صورت تصادفي خوشه اي انتخاب شده و به طور تصادفي در گروه آزمايش (15 نفر) و گروه کنترل (15 نفر) جايگزين شدند. به گروه آزمايش 10 جلسه مهارت هاي زندگي آموزش داده شد. جهت جمع آوري داده ها از پرسشنامه ي خودپنداره ي کاليفرنيا استفاده شد. نتايج تحليل کواريانس نشان داد که بين گروه آزمايش و کنترل در مرحله ي پس آزمون از لحاظ خودپنداره تفاوت معناداري وجود دارد و نمرات خودپنداره ي دانش آموزان گروه آزمايش بالاتر از گروه کنترل بود، بنابراين، مي توان گفت که آموزش مهارت هاي زندگي موجب افزايش خودپنداره ي در دانش آموزان گروه آزمايش شده است و مي توان از آموزش مهارت هاي زندگي براي افزايش خودپنداره دانش آموزان استفاده کرد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 354
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی