برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1395 , دوره  7 , شماره  25 ; از صفحه 57 تا صفحه 84 .
 
عنوان مقاله: 

برنامه ايمن سازي تربيتي- اجتماعي با رويکرد آموزه هاي اسلامي: مقايسه اثربخشي و پايداري اثر آن با ايمن سازي در برابر استرس بر خطرپذيري دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبائی
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، مقايسه اثربخشي و ميزان پايداري اثر برنامه ايمن سازي تربيتي- اجتماعي با رويکرد آموزه هاي اسلامي با ايمن سازي در برابر استرس بر خطرپذيري دانش آموزان است. روش تحقيق روش تجربي با طرح پيش آزمون- پس آزمون با دو گروه آزمايشي و گروه آزمايش بود. نمونه ي پژوهش 54 دانش آموز داراي رفتار پرخطر بود که به صورت تصادفي خوشه اي انتخاب شدند. ابزار اندازه گيري مقياس رفتارهاي پرخطر زاده محمدي و همکاران بود. نتايج حاصل از تحليل کوواريانس کاهش معنادار را در ميانگين نمره هاي خطرپذيري دو گروه آزمايش، و نتايج آزمون توکي تفاوت معنادار در نتايج دو گروه را نشان داد. همچنين آزمون t زوجي نشان داد که اثر آموزش ايمن سازي تربيتي- اجتماعي مبتني بر آموزه هاي اسلامي به مدت شش ماه پايدار است. اين پايداري در برنامه ايمن سازي در برابر استرس ثابت نشد. يافته ها حاکي از آن است که هر دو برنامه ايمن سازي تربيتي- اجتماعي مبتني بر آموزه هاي اسلامي و ايمن سازي در برابر استرس را مي توان به عنوان گزينه هايي براي کاهش خطرپذيري دانش آموزان در نظر گرفت؛ ليکن برنامه ايمن سازي مبتني بر آموزه هاي اسلامي پايداري اثر بيشتري دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

خلیلی صدرآباد، ا.، و سهرابی، ف.، و سعدی پور، ا.، و دلاور، ع.، و خوشنویسان، ز. (1395). برنامه ایمن سازی تربیتی- اجتماعی با رویکرد آموزه های اسلامی: مقایسه اثربخشی و پایداری اثر آن با ایمن سازی در برابر استرس بر خطرپذیری دانش آموزان. مطالعات روانشناسی بالینی, 7(25), 57-84. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297179



Vancouver : کپی

خلیلی صدرآباد افسر، سهرابی فرامرز، سعدی پور اسماعیل، دلاور علی، خوشنویسان زهرا. برنامه ایمن سازی تربیتی- اجتماعی با رویکرد آموزه های اسلامی: مقایسه اثربخشی و پایداری اثر آن با ایمن سازی در برابر استرس بر خطرپذیری دانش آموزان. مطالعات روانشناسی بالینی. 1395 [cited 2021May18];7(25):57-84. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297179



IEEE : کپی

خلیلی صدرآباد، ا.، سهرابی، ف.، سعدی پور، ا.، دلاور، ع.، خوشنویسان، ز.، 1395. برنامه ایمن سازی تربیتی- اجتماعی با رویکرد آموزه های اسلامی: مقایسه اثربخشی و پایداری اثر آن با ایمن سازی در برابر استرس بر خطرپذیری دانش آموزان. مطالعات روانشناسی بالینی, [online] 7(25), pp.57-84. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=297179.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 143 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی