برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1395 , دوره  8 , شماره  27 ; از صفحه 96 تا صفحه 123 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي سودمندي هوش هيجاني در سازه آرايي مسير تحصيلي-شغلي دانش آموزان اول دبيرستان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مشاوره، دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 

سازه آرايي تحصيلي-شغلي به عنوان سازه اي مرکب از دو بعد انطباق پذيري مسير تحصيلي-شغلي و رشد شغلي، مي تواند نقشي موثر در آمادگي تصميم گيري مسير تحصيلي-شغلي دانش آموزان اول متوسطه ايفا کند. براي تعيين سودمندي هوش هيجاني در سنجش سازه آرايي تحصيلي-شغلي دانش آموزان اول متوسطه، با انتخاب نمونه اي تصادفي-در دسترس از 514 (240 پسر، 274 دختر) دانش آموزان اول متوسطه، رابطه بين هوش هيجاني و ابعاد سازه آرايي مسير تحصيلي-شغلي و اعتبار نموي هوش هيجاني در پيش بيني رشد شغلي بررسي شد. همبستگي پيرسون رابطه مثبتي قابل ملاحظه اي را بين مولفه ها و ابعاد هوش هيجاني با ابعاد سازه آرايي مسير تحصيلي-شغلي نشان داد. تحليل کانوني وجود 5 متغير کانوني را در ارتباط بين هوش هيجاني با سازه آرايي مسير تحصيلي-شغلي نشان داد. رگرسيون سلسله مراتبي نشان داد هوش هيجاني فراتر از ويژگي هاي دموگرافيکي و انطباق پذيري مي تواند رشد شغلي دانش آموزان را پيش بيني کند (DR2=0.07، P<0.001). اين مطالعه بر حمايت ها از سودمندي هوش هيجاني در مشاوره سازه آرايي مسير تحصيلي-شغلي افزود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 137
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی